به گزارش خبرنگار ایرنا، امامان جمعه شهرهای گنبدکاووس و نگین شهر استان گلستان یکشنبه شب در همایش بزرگ عاشورا و اهل سنت گفتند: براین اساس اهل سنت درایام ولادت و شهادت اهل بیت پیامبر(ص) بویژه ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) مراسم برگزار کرده و صدقه می دهند.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر گلستان دراین مراسم با تسلیت شهادت امام حسین (ع)، فرزندان و یارانش، گفت: مودت به اهل بیت پیامبر (ص) سفارش نبی مکرم اسلام (ص) است.
آخوند ابوبکر خوجملی افزود : امام حسین (ع) که مقام بالایی نزد پیامبر اسلام دارد و یاران باوفایش برای حفظ دین خدا، جان خود را نثار کردند.
وی با اشاره به وجود وحدت و صمیمیت بین شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی و منطقه گلستان و گنبدکاووس اضافه کرد: این وحدت درسایه مودت پیروان نبی مکرم اسلام (ص) به اهل بیت ایشان به دست آمده است.
وی تصریح کرد: امروز اهل سنت و شیعه ساکن در ایران اسلامی با احترام به عقاید یکدیگر، توطئه های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین این دو مذهب را خنثی می کنند.
امام جمعه نگین شهر همچنین بابیان اینکه مودت به اهل بیت پیامبر (ص) پایه و اساس اعتقادی اهل سنت است، گفت: اهل سنت هر هفته در خطبه های نماز جمعه از اهل بیت پیامبر به نیکی ذکر و بویژه از امام حسن و امام حسین (ع) به عنوان جوانان اهل جنت یاد می کنند.
آخوند خوجملی افزود : علاوه بر این اهل سنت در نامگذاری فرزندان خود نیز از اسامی اهل بیت پیامبر (ص) استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز دراین مراسم مودت به اهل بیت پیامبر ( ص ) را جزیی از اعتقاد و ایمان اهل سنت دانست و گفت: دربین اهل بیت پیامبر امام حسین (ع)که جان خود و خانواده اش را مظلومانه در راه اسلام نثار کرد، جایگاه ویژه ای دارد.
آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود : امام حسین (ع) با شهادت خود چگونه زندگی کردن و زیر باز ظلم نرفتن و چگونه از دنیا رفتن را به ما آموخت.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یارانش با وفایش گفت: برگزاری این چنین مراسمی وحدت بخش است و پیام آن نیز خیرخواه بودن شیعه و سنی در سایه مودت اهل بیت علیهم السلام برای یکدیگر است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی افزود: قیام امام حسین (ع) در راه رضای خدا و با هدف اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر انجام شد.
به گزارش ایرنا در این مراسم که در مسجد آخوند طلابی گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار ویژه و برخی مسئولان این شهرستان نیز حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.