حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این هفته ماکو افزود: برخی خانواده ها به سالمندان و بزرگان خانواده کم احترامی می کنند و رسیدگی به آنان را از یاد می برند اما باید بدانیم که وجود این عزیران مایه نزول رحمت الهی و قبولی حاجت ها می شود.
وی اظهار کرد: باید عزت و احترام این عزیزان در جامعه حفظ شود و ما نیز در توسعه این امر در جامعه و در بین جوانان تلاش کنیم.
وی با اشاره به اهیمت تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: نهضت عاشورا یک دانشگاه حماسی برای ما مسلمانان و کل جامعه بشری است و درس های آن تا قیام قیامت ادامه می یابد.
امام جمعه ماکو ادامه داد: تمامی روزهای مومنان باید عاشورایی باشد زیرا هر روزمان با حق و باطل و تاریکی و ظلم روبروست و باید بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه رواج دهیم.
حجت الاسلام رنجبری اظهار کرد: عده از عوامل استکبار و به خصوص جاهالان با کارهایی همچون قمه زنی قصد بد نام کردن نام شیعه را در این ایام دارند و باید در این مورد هوشیارانه عمل کینم.
وی در ادامه با اشاره به مسئله همه پرسی کردستان عراق اظهار کرد: مسلمانان کرد در هر جا برادران ما هستند و باید بدانند که این حرکت به نفع مردم نیستد و جز ضرر و زیان چیزی عاید مردم نمی شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری سال 1351 در شهر سلماس در یک خانواده مذهبی متولد و در سال 68 وارد حوزه علمیه قم شد.
وی در مدرسه رضویه، دوره مقدمات را با ممتازی به پایان رساند و از سال 76 وارد دروس خارج حضرات آیات عظام تبریزی (ره)، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، بهجت (ره)، عابدی و فاضل گلپایگانی شد.
حجت الاسلام ایوب رنجبری از سال 88 نیز امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان ماکو بوده است.

8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.