رضا معممی مقدم روز دوشنبه درحاشیه همایش آموزشی مسئولان هیات های مذهبی شرق استان گلستان در گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مناسبت های مذهبی زیادی در طول سال وجود دارد که اوج آن ها محرم و صفر است که باید از آن برای ترویج شعائر دینی استفاده شود.
وی بابیان اینکه 91 هزارو 628 هیات مذهبی در کشور فعال هستند که 20 هزار هیات آن ویژه بانوان است، افزود؛ هیات های مذهبی به دلیل مقبولیت اجتماعی که دارند باید در جامعه نقش آفرین باشند.
معممی مقدم اضافه کرد: انتقال صحیح پیام های عاشورا می تواند در تربیت انسان های معتقد به سلام و عامل به احکام دینی و نیز کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
وی تصریح کرد: برای انتقال صحیح پیام های نهضت امام حسین (ع) هرساله سازمان تبلیغات اسلامی حدود یک هزار همایش و دوره آموزشی و توجیهی برای مسئولان هیات های مذهبی برگزار می کند.
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در این همایش ها تذکرات و هشدارهای لازم برای جلوگیری از ورود خرافات و ناهنجاری ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع) داده می شود.
معممی مقدم بابیان اینکه با اقدامات انجام شده عزاداری ها و سخنرانی های مجالس امام حسین (ع) ارتقا یافته و مورد تقدیر رهبری قرار گرفته است، افزود: فلسفه مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) ارتقای معرفت و شناخت در بین آحاد جامعه است.
معممی مقدم همچنین از واگذاری امور صدور مجوز برای هیات های مذهبی و مداحان ازسوی دولت انحصارا به سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و تصریح کرد: هیات های مذهبی باید در قالب سامانه اینترنتی طوبی نیز ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین همایش آموزشی که دو روزه است حدود 250 نفر از مسئولان هیات های مذهبی شرق استان گلستان حضور دارند.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشاردهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.