به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان در اصفهان افزود: عزاداری که در مقابل ظالم، ستمگر و دشمن بی تفاوت باشد حسینی نیست.
وی اضاقه کرد: سینه زنی و اشک ریختن برای امام حسین (ع) رشد فکری نمی دهد بلکه تنها احساسات انسان را تحریک می کند.
امام جمعه اصفهان بر ارائه و فراگیری آموزش های دینی برای مداحان تاکید کرد و گفت: از عزاداری بدون معرفت برای امام حسین (ع) کاری ساخته نیست.
وی با انتقاد از بکار بردن لقب پیرغلام برای مداحان اهل بیت گفت: باید از شما به عنوان پیشکسوتان استان مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نامبرده شود زیرا ائمه از ما غلام و نوکر نمی خواهند بلکه از ما انسانیت می خواهند زیرا فلسفه آمدن آنها انسان سازی بوده است.
وی همچنین با برشمرد اهمیت کار مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) گفت: کار شما بسیار باارزش و عظیم است و تاثیر آن در انقلاب و جنگ مشخص شد. زیرا اکثر شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم در هیات های مذهبی بزرگ شدند.
هچنین در این مراسم، رییس پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: یکی از رموز استمرار و امتداد این اجلاس نام مقدس سید الشهداست.
علی فروغی از استقبال مردم اصفهان از مهمانان این اجلاس تشکر کرد و گفت: کار مردم مومن و ولایت مدار اصفهان بسیار ارزنده و شایسته بود.
پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با شعار 'هیات حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی' روز چهارشنبه در تالار کوثر اصفهان آغاز شد.
این اجلاس با حضور یکهزار نفر از پیرغلامان سراسر کشور و با هدف بصیرت افزایی و رویکرد تبیین محتوا و شیوه های فاخر ستایشگری اهل بیت (ع) و آسیب شناسی مداحی در حال برگزاری است.
تجلیل از خادمان و پیرغلامان 70 تا 94 ساله ، رونمایی از 2 کتاب مقتل و همچینن 2 نشست تخصصی از جمله برنامه های مهم این اجلاس دو روزه است.
اختتامیه این اجلاس فردا (پنجشنبه ) در اصفهان برگزار می شود.
گ/6994 خبرنگار:آرزو فلاح** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.