به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری روز دوشنبه در همایش متولیان موقوفات غیر متصرفی استان مازندران در آستانه امامزاده قاسم(ع) بابل افزود : 450 مبلغ هم محرم امسال از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه به سراسر مازندران اعزام می شوند که 200 نفر از آنان غیربومی هستند.
وی برگزاری همایش های بزرگ لبیک یا حسین (ع) ، بصیرت عاشورایی و همایش رهروان زینبی را از جمله برنامه های فرهنگی اوقاف در محرم سال جاری معرفی کرد.
حیدری همچنین در این همایش اجرای کامل وقفنامه ها را از وظایف مهم متولیان وقف برشمرد و گفت که وقفنامه ها باید بدون هیچ دخل و تصرفی به صورت دقیق اجرا شود.
وی افزود : انتظار می رود که متولیان وقفنامه ها را به دقت مطالعه کنند تا شاهد آن نباشیم که این وقفنامه ها به صورت ناقص اجرا شود.
او ادامه داد : متاسفانه برخی در اجرای امینانه نیت واقف تعلل و نظر شخصی خود را اعمال می کنند.
مدیرکل اوقاف مازندران به عنوان نمونه توضیح داد : مثلا واقفی زمین یا ملکی را برای عزای امام حسین (ع) وقف می کند ، ولی متاسفانه برخی آن را با اعمال نظر شخصی تنها در اطعام خلاصه می کنند و از رویکرد فرهنگی آن آگاهی ندارند.
وی افزود : این در حالی است که اطعام دهی بخشی از نیت واقف است و مهم تر از آن فلسفه قیام امام حسین (ع) و شهادت این بزرگ مرد تاریخ است که باید در قالب سخنرانی ها برای افکار عمومی تشریح شود.
حیدری با تاکید بر این که رویکرد مجالس امام حسین (ع) نباید تنها اطعام دهی محور باشد ، گفت : باید این مجالس سخنرانی محور باشد و برگزاری این همایش هم در آستانه ماه محرم می تواند بسیار اثربخش باشد.
همایش یک روزه متولیان موقوفات غیر متصرفی مازندران با حضور یکصد متولی برگزار شد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.