به گزارش خبرنگار ایرنا ، زهرا نوع پرست عصر چهارشنبه در آیین افتتاح اولین مرکز توانبخشی جسمی و حرکتی شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان افزود: راه اندازی هریک از این مراکز به طور متوسط برای هفت نفر ایجاد شغل می کند.
وی با بیان اینکه این مراکز توسط بخش خصوصی دایر و زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند، یادآور شد: سازمان بهزیستی برای تداوم کار این مراکز به آنان یارانه پرداخت می کند.
مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توان پزشکی بهزیستی کشور تعداد مراکز توانبخشی فعال در استان گستان را در حال حاضر 52 مرکز اعلام کرد و افزود: علاوه بر مرکز توانبخشی جسمی و حرکتی گالیکش که امروز فعالیت خود را آغاز کرد، مرکز روزانه نگهداری سالمندان این شهرستان نیز تا پایان امسال راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، علی رمضانی راد رئیس اداره بهزیستی گالیکش نیز در این آیین در سخنانی گفت: هم اکنون 18مرکز و موسسه در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری با اشتغال بیش از 100 نفر زیر نظر اداره بهزیستی به ارائه خدمات درمانی، توانبخشی، مشاوره ای و مددکاری می پردازند.
وی افزود: مرکزی که امروز افتتاح شد با ظرفیت 15 نفر فعالیت خود را آغاز کرده که تا پایان سال ظرفیت آن به 30نفر افزایش می یابد و خدماتی از قبیل کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و روانشناسی بویژه برای کودکان فلج مغزی و دارای تاخیر حرکتی تحت پوشش ارائه می کند.
وی هزینه راه اندازی این مرکز را بیش از 800 میلیون ریال اعلام کرد.
رمصانی راد گفت: هم اکنون بهزیستی این شهرستان بیش از 2 هزارو 200 مددجو و توانخواه را تحت حمابت دارد که از این تعداد برای 1700 مددجو پرونده جسمی حرکتی، نابینا، ناشنوا، عقب مانده ذهنی، دارای ضایعه نخاعی و صرع تشکیل داده شده و به آنان خدمات رایگان ارائه می شود.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.