به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست سه ساعته که در کنار اسحاق جهانگیری، وزاری جهاد کشاورزی، نیرو و صنعت و معدن و تجارت نیز گوش به دغدغه ها و مطالبات نمایندگان مردم کرمانشاه می دادند، توجه دولت به توسعه همه جانبه استان نیز مطرح شد و نمایندگان از دکتر جهانگیری خواستند بررسی مشکلات مردم استان را در نشست های تخصصی در دفتر معاونت اول در تهران استمرار دهند.
در این نشست ابتدا نماینده مردم کرمانشاه از دکتر جهانگیری خواست مشکلات استان را در جلسات تخصصی در تهران و در دفتر معاونت اول برگزار کنند تا به صورت کارشناسی مسایل استان مورد بررسی قرار گیرد.
سیدقاسم جاسمی همچنین به تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در دولت نیز اشاره کرد و افزود: منتظر نظر نمایندگان ملت برای این طرح هستیم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه از دولت انتظار توجه ویژه به استان را دارند، گفت: نرخ بیکاری و آسیب های اجتماعی در استان بالا است و درخواست ما تلاش جدی برای کاهش این نرخ ها است.
جاسمی همچنین خواستار ایجاد واحدهای فرآوری در حوزه معدن در استان شد و گفت: در استان معادن سنگ و قیر وجود دارد اما متاسفانه به صورت خام به فروش می رسد.
وی به همسایگی استان کرمانشاه با کشور عراق اشاره کرد و افزود: با وجود همسایگی و اشتراک های فراوان تنها 2 درصد بازار عراق در اختیار ما است.

**فراهم کردن زمینه بازگشت مردم به نفت شهر
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست بر فعال کردن بازارچه های مرزی استان برای کاهش نرخ بیکاری تاکید کرد و همچنین از دولت خواست زمینه بازگشت مردم به نفت شهر را فراهم کند و افزود: مردم نفت شهر از 40 سال قبل تاکنون آواره هستند و اکنون زمان آن فرا رسیده که به محل سکونت خود برگردند.
فرهاد تجری به بازگشایی مرز خسروی برای تردد 500 هزار زائر به مراسم اربعین امسال اشاره کرد و گفت: از دستگاه های اجرایی درخواست همکاری در راستای تسهیل در تردد زائران را داریم.

**توجه جدی به روستاهایی در حال تخلیه شود
نماینده مردم سنقر و کلیائی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه کرمانشاه استانی کشاورزی است، گفت: به دلیل وجود مشکلات در زمینه آب و اشتغال، بیشتر روستاها در حال تخلیه است و از طرف دیگر کشاورزان نیز مطالباتی از دولت دارند که تاکنون پرداخت نشده است.
سدجواد حسینی کیا همچنین خواستار توجه جدی به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه شد و افزود: این موضوع باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.
او رفع مشکلات مربوط به وثیقه های بانکی کشاورزان، بازآفرینی بافت های فرسوده شهری و اختصاص تسهیلات اشتغالزایی را از دیگر مطالبات مردم استان از دولت دانست.
وی همچنین گفت: در برخی از شهرستان های استان از جمله سنقر و کلیائی مشکل ارتباطات مخابراتی داریم.

**اشتغال مهمترین دغدغه مردم استان است
دیگر نماینده مردم کرمانشاه نیز در این نشست به رای بالای مردم استان به دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: مردم استان انتظار دارند که دولت نیز دین خود را به آنها ادا کند و در زمینه رفع مشکلات آنان تلاش نمایند.
احمد صفری نبود شغل را مهمترین دغدغه مردم استان دانست و افزود: جوانان استان از بیکاری رنج می برند.
وی تخصیص 100 درصدی اعتبارات، تعریف سند اشتغال برای تمام شهرستان های استان به تفکیک، پرداخت طلب کشاورزان از دولت، اختصاص اعتباراتی برای مقابله با ریزگردها و تلاش برای ادامه اجرای پالایشگاه آناهیتا را از دیگر مطالبات مردم استان از دولت دانست.

**کرمانشاه نیاز به راهبرد توسعه ای دارد
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست، توسعه نیافتگی را از مهمترین مشکلات استان دانست و گفت: برای رسیدن به توسعه نیاز به راهبرد داریم.
کیوان کاشفی با بیان اینکه بخش خصوصی آمادگی اجرای برنامه های توسعه ای استان را دارد، افزود: از سازمان برنامه و بودجه می خواهیم راهبرد توسعه استان را طراحی کند تا ما آن را اجرایی کنیم.
وی در ادامه به مشکلات نظام مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت: این نظام به خصوص در بخش ارزش افزوده، نظام کسب و کار کشور را تهدید می کند و باید ایرادهای آن رفع شود.
وی همچنین تاکید کرد که برای رونق بخش تولید و اقتصاد کشور، بساط یارانه های نقدی برچیده شود.
او از دولت به واسطه کاهش نرخ تورم و ایجاد ثبات در اقتصاد کشور قدردانی کرد و افزود: برای رسیدن به آرامش و توسعه باید به سمت همگرایی حرکت کنیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.