محمد جوانشیر، روز شنبه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت دهه تولید ملی ( یکم تا 10 تیر ماه ) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اهمیت معادن و صنایع وابسته به آن بر کسی پوشیده نیست، افزایش تولید ملی و درآمد ناخالص ملی، معادن به عنوان تامین کننده ماده اولیه مورد نیاز بسیاری از کارخانه ها و اشتغال مولد سه نقش عمده معادن هستند.
وی گفت: با توجه به ویژگی های خاص خراسان جنوبی به لحاظ وضعیت جغرافیایی و کمبود نزولات جوی مطالعاتی که تا به حال در این حوزه انجام شده است به این نتیجه رسیدیم که یکی از محورهای اصلی توسعه استان، بخش معدن و صنایع وابسته به آن است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 400 معدن بدون احستاب پروانه های اکتشاف در استان فعال است، بیان کرد: پایش فعالیت ها در سه محور افزایش بهره وری، جلوگیری از ضایع شدن مواد معدنی و گسترش فعالیت های معدنی از 10 کارشناسان سازمان ساخته نیست.
به گزارش ایرنا، جوانشیر، اظهار کرد: واگذاری بخش معدن به بخش خصوصی و مردم سبب افزایش بهره وری اقتصادی و جلوگیری از ضایع شدن مواد معدنی می شود.
وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی معدن استان با حدود هزار عضو و اعضای نمایندگی شهرستان طبس، کمک خوبی به سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
به گفته وی، فعالان معدن استان برای استفاده از تخصص فارغ التحصیلان موظف هستند در اجرای معادن مسئول فنی به کار گیرند چراکه نبود مسئول فنی احتمال عدم رعایت اصول فنی و ایمنی و برداشت های غیر اصولی را افزایش می دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان افزود: سال 1395برای نخستین بار حداقل 6 پروژه اکتشافی خراسان جنوبی از محل اعتبارات دولتی به شرکت های معدنی متشکل از اعضای سازمان نظام مهندسی استان واگذار شد.
جوانشیر اضافه کرد: به اذعان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امسال در صورتی که منابع در اختیار استان قرار بگیرد پروژه های اکتشافی در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.