بی بی عصمت سرفرازی روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان افزود: اقداماتی خوبی سال 95 به ویژه 6 ماهه دوم در زمینه صادرات انجام شد که با همدلی میان مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی مصمم شدیم برخی نشست های تخصصی را برگزار و نسبت به رفع مشکل چاره جویی کنیم که در این زمینه توفیق خوبی حاصل شده است.
وی گفت: بخشی از مشکل حوزه صادرات در استان سال قبل رفع شد و به نتایح مثبتی دست یافتیم که جز در سایه همدلی و هم افزایی این مهم میسر نمی شد، لذا باید به صورت عملیاتی و اجرایی از فرصت های ایجاد شده نهایت استفاده را کرد.
وی بیان کرد: در 9 ماه گذشته تلاش کردیم در کنار محدودیت هایی موجود، ظرفیت ها و توانمندی های استان را برای مدیران تصمیم گیر بازگو کنیم و این امر باید به عنوان یک اصل مورد توجه تمام مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، سرفرازی با بیان اینکه مرز با افغانستان یکی از ظرفیت های مهم است، تاکید کرد: با افزایش تعامل و ارتباطات بین فعالان اقتصادی و تجار اقتصادی استان و افغانستان باید از ظرفیت های موجود برای رسیدن به اهداف مورد نظر برای توسعه صادرات و تجارت استفاده کرد.
وی با بیان اینکه حوزه صادارت استان باید به صورت تخصصی دیده شود، عنوان کرد: تولیدکنندگان باید با نگاه به موضوع صادرات از تجربه سایر فعالان این حوزه با هدف کاهش میزان خطا و رسیدن به نقطه مطلوب استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یادآور شد: بخشی از موانعی که در مسیر افزایش صادرات استان به افغانستان وجود دارد در اختیار تولید کننده و صادر کننده نیست بلکه اقدامات موثری است که باید دولت به آن بیندیشد و مورد توجه قرار دهد.
وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی در استان گفت: باید بستری فراهم شود تا این نمایشگاه ها توسط بخش خصوصی و فعالان این حوزه با حمایت دستگاه هایی از جمله استانداری، بسیج سازندگی، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.
وی ادامه داد: برپایی چنین نمایشگاه هایی علاوه بر معرفی ظرفیت های تولیدی استان برای تولید و اشتغال نیز به نفع استان خواهد بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.