به گزارش ایرنا، همزمان با شب نیمه ماه مبارک رمضان ومیلاد امام حسن مجتبی(ع) مساجد تکایا و بقاع متبرکه شهر گرگان میزبان خیل مشتاقان و شیفتگان خاندان اهل بیت بود.
به همین مناسبت جشنی با حضور مردم شهر سرخنکلاته در شرق گرگان و با حضور حجت الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان برگزار و حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی سخنانی پیرامون ویژگی های شخصیتی این امام همام بیان کرد.
امام حسن (ع) فرزند گرانقدر حضرت علی بن ابی طالب(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود، ابومحمد تنها کنیه آن حضرت و سبط ، سید، زکی و مجتبی از القاب ایشان می باشد که مجتبی معروفترین لقب دومین پیشوای شیعیان است.
امام حسن(ع) فردی بسیار شجاع و با شهامت بود و در راه پیشرفت اسلام ازهیچ گونه کاری دریغ نمی ورزید و همواره آماده مجاهدت در راه خدا بود.
سیره عملی آن حضرت در تمام شئون زندگی الگویی برای تمام زنان و مردان عالم است، کریم اهل بیت(ع) سرانجام در روز 28 صفر سال 50 هجری قمری در مدینه با توطئه معاویه براثر مسمومیت در سن 48 سالگی به شهادت رسید.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.