به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج اظهار داشت: اهل کفر به وسیله تعصبات کور، دین را به سوی اهل دین نشانه رفته اند. وی تصریح کرد: داعش، تکفیری، سلفی گری، النصره و حرکت های تروریستی، فرقه سازی، تحریم تعصبات و به جان انداختن طرفداران همان تعبیر جاهلی است. در مقابل حکم خدا حکم جاهلی را تعبیر می کنند.
حسینی همدانی گفت: به اسامی مختلف جمعیتی از انسان ها را می کشند. تروریسم بین المللی و دولتی در یمن و اقصی نقاط عالم اتفاق می افتد.
وی در ادامه با اشاره به رفتار مشابه منافقان و انسان کشی آنها، اظهار داشت: منافقان در این کشور منفورند و به خاطر جنایت هایی که قبل و بعد از جنگ داشتند و کمک هایی که به دشمن می کنند، مردم انقلابی و دین دار همیشه آنها را مورد لعن قرار می دهند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: دو سخنرانی مهم را مقام معظم رهبری با مردم و دانشجویان داشتند که دارای نکات مهمی بود و امید است به دور از حب و بغض و جناح بندی ها مورد توجه همه قرار گرفته و در عملی کردن آنها توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: معظم له، دغدغه ها در مورد احکام اسلام و انقلاب و آینده کشور و دیدگاه های مطرح را اشاره فرمودند و مطالب مهمی بود، اما چون بسته سخن می گویند، دیگران باید آنها را تبیین کنند.
امام جمعه کرج در خصوص بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: انقلابی گری و عقلانیت، به تازگی مقابل هم معنا پیدا می کنند در حالی که هر چیزی به غیر از آنچه اسلام در خصوص عقلانیت می گوید سکولاریسم است.
امام جمعه کرج گفت: جاهلیت مدرن این روزها تکرار می شود و دنیا طلبی انسان را از مسیر الهی خارج می کند. این رفتار جاهلی است که این روزها برخی افراد به گونه ای رفتار می کنند که دیگران توجهشان به آنها جلب شود. این جاهلیت اولی را به اسم آزادی تبیین می کنند تا ولنگاری فرهنگی در جامعه ترویج شود.
خطیب جمعه کرج ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی گری سخن می گویند، در مقابل عقلانیت سکولاری است. اینکه از دشمن نترسیم و پای انقلاب ایستاده ایم، خشونت طلبی است؟ اینکه برای دفاع از انقلاب مرزهای مبارزه با دشمن را تا کیلومترها جلو برده و به عنوان مدافع حرم دفاع می کنیم، افراطی گری است؟
وی افزود: تلاش برای خودکفایی و استقلال و بسته نبودن مرزهای ما با دیگر کشورها و رابطه صالح داشتن و اینکه استقلال و آزادی کشور در بین دیگر کشورها حفظ شود، تندروی محسوب نمی شود.
امام جمعه کرج ادامه داد: اصول و ارکان انقلاب اسلامی ما از آموزه های اهل بیت و قرآن نشات گرفته و انقلاب اسلامی مسیری خارج از عقلانیت را دنبال نمی کند. این کشور، کشور امام زمان(عج)، امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و با این نقشه های شوم در مقابل دشمنان به خصوص استکبار، انقلابی خواهیم بود و انقلابی هم عمل می کنیم.
وی گفت: ما دشمن درجه خود را آمریکا می دانیم و به قول حضرت امام اگر آمریکا لا اله الا الله هم بگوید باز ما مرگ بر آمریکا می گوییم. مسیری که اکنون دشمن طی کرده و مسیر طراحی شده را پیاده می کند تضعیف این جایگاه و این اصل یعنی ولایت فقیه از اصول قانون اساسی است تا آن را به حاشیه ببرند. همانی که امام فرمود اگر بخواهیم آسیبی به کشور نرسد باید مطیع ولایت فقیه بوده و از آن پیروی کنیم.
وی همچنین با اشاره به روز اکرام و ذکر آیات و احادیثی در این خصوص، گفت: اکرام و کمک به دیگران جزو آداب انسانی ما است و شرع مقدس هم ما را به آن توصیه می کند. موضوع اکرام فقط ایتام نیستند که همه نیازمندان را در بر می گیرد و باید آبرومندانه به نیازمندان کمک کرد.
خطیب جمعه کرج اضافه کرد: اگر روحیه اشرافی گری و مصرف گرایی در جامعه زیاد شود و مردم عادت کنند، بیش از حد معمول مصرف کنند و تنوع طلبی و تجمل گرایی در جامعه بیشتر شود، نتیجه آن فقر است. از طرف دیگر برای عده ای حرص بیشتر خواهد شد و گرفتاری جامعه را زیاد خواهد کرد.
وی گفت: نمونه سیری ناپذیری مشهود در جامعه همین اختلاس هاست که چگونه حق مردم را میلیاردی برمی دارند و رسانه ها و صدا و سیما باید در تشویق به مصرف قانعانه و به اندازه مصرف کردن از منابع تبلیغ گسترده کنند تا روح قناعت برگردد.
امام جمعه کرج گفت: توزیع منابع باید عادلانه باشد تا به ریشه کن کردن تجمل گرایی کمک کرد.
7414/1535 خبرنگار: وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.