به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی پنجشنبه شب درمراسم ضیافت افطاری با عنوان 'وحدت و مقاومت' در گنبدکاووس که با حضور 'ناصر ابوشریف' نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کشورمان برگزار شد، گفت: مسلمانان باید بر محور اسلام انقلابی، در برابر دشمنان مقاومت کنند و بایستند.
وی با قدردانی از برگزاری مراسم ضیافت افطاری 'وحدت و مقاومت' توسط تشکل مردم نهاد مجمع وفاق اسلامی گنبدکاووس، افزود: تلاش این مجموعه فرهنگی برپایه محور وحدت امت اسلام است که قابل تقدیر می باشد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم معنوی و فرهنگی که باحضور تعدادی از فعالان فرهنگی منطقه گنبدکاووس برگزار شد، چند تن از فعالان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نصرتی امام جمعه موقت گنبدکاووس یکی از حاضرین دراین مراسم درسخنانی کوتاه، گفت: وفاق و وحدت بین شیعه و سنی ، برخلاف دیدگاه های ارتجاعی و سکولاریسم تصنعی نیست بلکه برگرفته از اسلام و قرآن است.
وی افزود: امروز برخی تعصب های مذهبی، قومی و قبیله ای که ربطی به اسلام و قرآن ندارد، توسط برخی متحجران و روشنفکران سکولاریسم و نیز جناح های سیاسی، بر امت اسلامی تحمیل شده است.
حجت الاسلام نصرتی اضافه کرد: به یقین حیات مجدد اسلام در سایه وحدت و وفاق امت اسلامی حاصل می شود و افرادی که دل در گرو اسلام و قرآن دارند باید بیش از پیش در تحقق این امر مهم تلاش کنند.
امان قلیچ شادمهر، یکی از فعالان فرهنگی اهل سنت گنبدکاووس نیز با قدردانی از برگزاری این گونه مراسم گفت: کارکرد اصلی این مراسم ، گفتمان سازی و نیز تقویت وحدت و همدلی بین مذاهب اسلامی است.
وی که پژوهشگر مسائل اسلامی نیز می باشد، افزود: مطالعات زیادی درخصوص مذاهب و مسائل کشورهای اسلامی انجام داده و در برخی کشورهای عربی منطقه نیز حضور داشتم اما وحدت و همدلی موجود بین اقوام و مذاهب در ایران و منطقه گنبدکاووس، قابل قیاس با هیچ کشوری نیست.
شادمهر اضافه کرد: جمهوری اسلامی وحدت آفرین است و عامل اصلی این وحدت آفرینی نیز شخص رهبری انقلاب می باشد که در همه سخنرانی های خود به مساله وحدت تاکید دارند.
وی برلزوم برگزاری بیشتر گفتمان های وحدت بین شیعه و اهل سنت در این منطقه بویژه در مساجد اهل سنت گنبدکاووس تاکید کرد.
سیدمهدی جلیلی دیگر فعال فرهنگی گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تاکید برضرورت حفظ و تقویت وحدت دربین اقوام و مذاهب، گفت: دین عامل هویت بخش امت اسلامی است و وجه مشترک سازگاری، مدارا و موفقیت مسلمانان است.
وی افزود: امت اسلامی باید با وحدت و وفاق، به سازگاری و از سازگاری به مدارا و از مدارا به موفقیت برسد زیرا عامل پیوند دهنده و هویت بخشی به مسلمانان، دین است.
جلیلی، تنواع اقوام، مذاهب و فرهنگ ها در استان گلستان را یک فرصت خوب برای توسعه دانست و اضافه کرد: برای تحقق توسعه باید مدیریت مشارکتی را در بین خود تقویت نماییم.
به گزارش ایرنا، تشکل مردم نهاد وفاق اسلامی گنبدکاووس از چند سال پیش باهدف تقویت وحدت و وفاق اسلامی بین اقوام و مذاهب ساکن در این شهرستان و استان گلستان فعالیت خود را با برگزاری ضیافت افطاری آغاز کرد.
انتشار ویژه نامه فرهنگی 'جرجان اوغلی' به مناسبت دویست و هشتاد و چهارمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن و راه اندازی 'کاروان ایران، سرزمین برادری' در 2 سال گذشته از دیگر فعالیت های این تشکل مردم نهاد در گنبدکاووس است.
شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 350 هزار نفر جمعیت که بیش از نیمی از آن را اهل سنت بویژه ترکمن ها تشکیل می دهند، درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.