به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نصرتی شامگاه یکشنبه درمراسم بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در جمع مسئولان و اقشار مختلف مردم گنبدکاووس، اظهار داشت: افراد و جریان های سیاسی که مدعی پیروی از خط امام هستند بایستی به این اصول پایبند باشند.
وی افزود: خط اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی، درسیاست، ولایت فقیه؛ در اقتصاد، عدالت محوری و در فرهنگ، اسلام گرایی و تقوا است که افراد و جریان های سیاسی اگر مدعی این خط هستند، باید جهت گیری های خود را نسبت به اصول در عمل نشان دهند.
حجت الاسلام نصرتی با ابراز گله مندی از برخی رفتارها و گفتارهای نامزدها و جریان های سیاسی وابسته به آنان بویژه درجریان تبلیغات انتخابات 29 اردیبهشت، اضافه کرد: احزاب و گروه های سیاسی برخلاف موازین شرعی و قانونی، به جان قانون اساسی، منافع ملی و وحدت افتادند که ظلم به خط امام بود.
وی تصریح کرد: امروز خط امام ، مظلوم واقع شده است و برخی ها از خط امام نان می خورند اما برخلاف خط امام سخن می گویند و رفتار می کنند و به عبارتی از اصول امام در سیاست، اقتصاد و فرهنگ فاصله گرفته اند.
امام جمعه موقت گنبدکاووس، فلسفه نهضت امام راحل را احیای اسلام و قرآن دانست و یادآور شد: از چند قرن پیش قدرت های استعماری، اسلام و قرآن را درقالب اسلام ارتجاعی و لیبرالی از اداره جامعه کنار زده بودند اما امام، این دو را مجددا به جامعه برگرداند.
حجت الاسلام نصرتی گفت: امام با انقلاب خود که مردم نیز آن را حمایت و همراهی کردند به قدرت های استکباری و استعماری نشان داد که اسلام، دینی جامع، نه ارتجاعی و نه لیبرالی است بلکه متعلق به همه مکان ها و زمان ها می باشد و برای زندگی انسان و جامعه حرف دارد.
وی افزود: امروز اسلامی که به وسیله امام راحل احیا شد، مدعی اداره جهان است زیرا اصول اسلام و قرآن، همان با خدا بودن و در مقابل طاغوت ایستادن می باشد.
قرائت قرآن و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
به گزارش ایرنا، مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی جامع شهر مرزی اینچه‌برون نیز با حضور رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برگزار شد .
در این مراسم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به شخصیت امام راحل گفت: ایشان شخصیت بی‌نظیری برای خود داشتند و کار را برای خدا و با توکل بر خدا انجام می‌دادند و این عمل ایشان به گونه ای شده که در کشورهای اسلامی و غیراسلامی، ابهت استکبار جهانی شکسته شده و ایران اسلامی به عزت و عظمت جهانی برسد.
حجت‌الاسلام علی خیرخواه افزود: امروز دشمن با همه توان سعی دارد تا معنویت و دین را از جامعه ما دور کند، اما گرایش به قرآن و دین در جامعه رو به گسترش است.
وی افزود: به برکت جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره)، انقلاب در حال صدور به همه جهان است و امید داریم این انقلاب به انقلاب امام زمان (عج) متصل شده و شعار ' لااله الا الله' و ' محمد رسول الله' در همه جهان طنین‌انداز شود.
وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها اسلام بلکه دیگر ادیان الهی نیز احیا و زنده شد و امام راحل ثابت کرد که دین حیات طیبه است و سبب عزت جامعه می‌شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و شهر مرزی اینپه برون نیز به عنوان مرکز بخش داشلی برون این شهرستان در جوار مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد..
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.