به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی شامگاه شنبه در آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز افزود: امام(ره) ویژگی‌های برجسته از لحاظ اخلاقی، علمی، عقلانی و عبادی داشت اما آنچه او را به عنوان انسانی بی همتا و قهرمان معرفی کرد، این بود که اسلام و قرآن مهجور مانده را در جامعه زنده کرد.
این خطیب دینی گفت: قرن ها است که استکبار جدایی دین از سیاست را در جهان مطرح کرده و دین را موضوعی فردی معرفی می کند اما تلاش های حضرت امام (ره) خط بطلانی بر این تلاش ها بود.
صدیقی اظهار کرد: امام خمینی دین را به عنوان عامل زندگی و پویایی حیات جامعه بشری در سطح بین المللی مطرح کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: اسلام واقعی حکومت شخص بر مردم نیست و این دیدگاه، پایانی بر حکومت ظالمان در جوامع مسلمان و محرکی برای اعطای آزادی به آنها است که امام خمینی با هنر خویش این دیدگاه را به جهانیان عرضه کرد.
صدیقی افزود: امام خمینی (ره) رهبر سیاسی، اجتماعی و دینی جامعه شد اما حتی یک شب هم کاخ‌نشینی نکرد و این موضوع، افتخار ملت است و در دنیا نیز نظیر آن را سراغ نداریم.
امام جمعه موقت تهران از امام خمینی به عنوان عارف اهل مناجات در دل شب و سیاستمدار بزرگ یاد کرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سیاستمداری هوشیار، تیزبین، زمان شناس و مردم باور بود.
وی ادامه داد: امام(ره) قهرمان عرصه سیاست بود و دشمنان ملت ایران و استکبار جهانی را منزوی کرد.
چهاردهم خردادماه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.