به گزارش ایرنا ، اقشار مختلف مردم شهرستان های ورامین و پیشوا و قرچک روز یکشنبه همراه خانواده معظم شهدا و مسئولان این شهرستان ها با حضور در پل تاریخی باقرآباد ، یاد وخاطره شهدای قیام خونین 15 خردادسال 42 را که در این محل به دست عوامل رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند گرامی داشتند.
امام جمعه شهرستان قرچک در این مراسم گفت: 15 خرداد سال 42 سرآغاز قیام قرآنی ملت ایران به رهبری امام راحل و جلوه گر ایمان مستحکم ملت به دین خدا است .
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی گفت : شهدای قیام 15 خرداد با آگاهی تمام نسبت به شرایط زمان وارد صحنه شده و در دفاع از ارزش های دینی و حمایت از مرجعیت و رهبری دینی قیامی خونین به راه انداختند و در این مسیر از هیچ چیز نهراسیدند و جان خود را تقدیم اسلام کردند .
وی افزود : شهیدان 15 خرداد با بصیرت تمام از ولایت فقیه دفاع کردند ، از گلوله های دشمنان هراسی به دل راه ندادند و مظلومانه جان خود را تقدیم اسلام کردند تا این انقلاب به رهبری امام راحل به سرانجام و پیروزی برسد.
اسماعیلی افزود : قیام 15 خرداد برگرفته از قیام سید الشهدا(ع) و نهضت عاشورا بود، رژیم سفاک پهلوی پیکر شهدا را به بدترین شکل و به صورت دسته جمعی دفن کردند.
وی تصریح کرد : حرکت کفن پوشان در قیام 15 خرداد نشأت گرفته از قیام سیدالشهداء ویاران با وفای ایشان بود ، آنان نیز همچون سید و سالار شهیدان در راه دفاع از دین خدا وارد صحنه شدند و همچون ارباب خود مظلومانه به شهادت رسیدند .
اسماعیلی افزود: امروز اثرات قیام خونین 15 خرداد در جای جای ایران اسلامی در پیشبرد اهداف والای این نهضت الهی خود را نشان داده و باید همواره قدردان ایثار آنان بود .
در 15 خرداد سال 1342 مردم شهرستان های ورامین و پیشوا با شنیدن خبر دستگیری امام ، پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران حرکت کردند که در محل پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم منحوس پهلوی به رگبار بسته شده و به خاک و خون کشیده شدند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.