مسئول روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح کشت محصول در بخشی از محوطه حیاط مدرسه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با همکاری معلمان و دانش آموزان انجام می شود.
آشورمحمد گلدی افزود: دراین طرح ابتکاری که از سال گذشته با کشت سبزیجات و پرورش قارچ درسه مدرسه گنبدکاووس پایه گذاری شد، اکنون محصول تولیدی آن علاوه بر تامین نیاز دانش آموزان و معلمان، به بازار نیز عرضه می شود.
وی بابیان اینکه پیش از این کشت انواع سبزیجات درمحوطه حیاط مدرسه امامزاده یحیی بن زید (ع) شهر گنبدکاووس و پرورش قارچ در دبیرستان عشایری علامه جعفری بخش داشلی برون اجرا شده است، اضافه کرد: سومین مدرسه ای که در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی گام برداشته، دبیرستان شبانه روزی شهید میرزایی این شهرستان است.
گلدی تصریح کرد: این واحد آموزشی طرح خودکفایی را با کاشت انواع سبزی تازه و ارگانیک مورد نیاز دانش آموزان خوابگاهی و تامین بخشی از بودجه مدرسه اجرا کرده است.
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش گنبدکاووس یادآور شد: این واحد آموزشی باغچه ای بزرگ را برای کاشت انواع سبزی آماده کرده و برای تامین آب و آبیاری آن، اقدام به حفر چاه و لوله کشی شده است.
گلدی گفت: در اجرای این طرح، دانش آموزان و معلمان همکاری داشتند و اکنون بخشی از محصول تولیدی به مصرف دانش آموزان و بخشی نیز به بازار عرضه می شود و علاوه بر آن، دانش آموزان نیز مهارت های لازم را در کشت سبزی به دست آوردند.
وی اضافه کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، برخی از مدارس گنبدکاووس نیز که فضای لازم را دارند، اقدام به کاشت درختان میوه نیز کرده اند.
آموزش و پرورش شهرستان 380 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان 66 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوم دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.