به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، احمد اسکندری‌نسب امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان جیرفت اظهار‌داشت: آموزش و پرورش با تمام نهادها ارتباط داشته است.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین تهیه و تدوین شده است، عنوان کرد: بالغ بر صد بند از این سند در حال اجرایی شدن است.

رئیس آموزش و پرورش جیرفت یکی از بندهای این سند را توجه به شأن و حفظ معلم دانست و افزود: در دولت یازدهم گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: در سال 95 بودجه آموزش و پرورش از 9 درصد به 14 درصد رسیده ‌که اگر این روند ادامه داشته باشد گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته می‌شود.

اسکندری‌نسب گفت: همچنین مبلغ آن از 14 میلیارد به 38 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است که این نشان از نگاه مثبت دولت به آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان کرمان با توجه به سیاست‌ها و شعارها در بحث عملیاتی کردن بودجه مدارس بسیار شفاف عمل کرده است.

رئیس آموزش و پرورش جیرفت با بیان اینکه در مسائل آموزشی گام‌های بزرگی برداشته شده است، گفت: سیستم ما یک سیستم جامع است و در زمینه آموزشی گام‌های بزرگی به نفع مردم و دانش‌آموزان برداشته و اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث تجهیز مدارس کارهای بزرگی در این شهرستان انجام شده است، گفت: بیش از یک‌هزار دستگاه خنک‌کننده بین مدارس جیرفت توزیع شده است که بنا داریم در سال جاری این مهم را افزایش دهیم.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه در نوروز سال جاری 18 هزار و 672 نفر که شامل 2 هزار و 256 خانوار می‌شود مهمان نوروزی در مدارس آموزش و پرورش اسکان شده است، افزود: در این اسکان نوروزی هیچگونه مشکلی وجود نداشته و تمام امکانات در اختیار مهمانان گذاشته شده است.

رئیس آموزش و پرورش جیرفت افزود: در بارندگی‌های اخیر بسیاری از مدارس دچار مشکل شدند از این رو 26 هزار متر مربع مقرر شد آسفالت و ایزوگام شود.

وی با اشاره به مدارس در حال ساخت در این شهرستان بیان کرد: تمامی مدارس در حال ساخت، تا مهر‌ماه سال جاری ساخته و تحویل داده می‌شوند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه کلینیک فرهنگیان در هفته معلم افتتاح می‌شود، تصریح‌کرد: خانه معلم نیز در دستور کار قرار دارد و به‌زودی کارهای اجرایی آن انجام می‌شود.

وی با تبریک هفته معلم خاطر‌نشان کرد: این هفته باید هرچه بهتر و با‌شکوه‌تر برگزار شود تا شاید بتواند گوشه‌ای از زحمات معلمان را جبران کنیم.

رئیس آموزش و پرورش جیرفت افزود: با توجه به پیام مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه 40 مدرسه غیر‌انتفاعی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، اظهار‌داشت: این مدارس با داشتن 5 هزار دانش‌آموز در حال تعلیم و تربیت هستند و توسعه مدارس غیر دولتی همانند مدارس دولتی در دستور کار قرار دارد.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه آموزش و پرورش جیرفت به سمت خودکفایی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: با توجه به نیمکت‌های فرسوده و از رده خارج از آنها 5 هزار میز و نیمکت با درآمدزایی بیش از 900 میلیون تومان ساخته شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622919
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.