حسین مهران فر، روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: باید تناسب بین رشته ای در آموزش و پروش ایجاد شود، سال گذشته افزایش رشته و مهارت‌های اولیه فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار شهرستان بوده است.
وی اظهارکرد: سال گذشته هدایت تحصیلی دانش آموزان به هیچ گونه چالشی و به نحو مطلوب در شهرستان انجام شد.
وی بیان کرد: دانش ‌آموختگان فنی و حرفه‌ای می‌توانند ضمن ایجاد اشتغال برای خود و کمک به اقتصاد خانواده، در ایجاد اشتغال برای سایر بخش های جامعه نیز مؤثر باشند.
به گفته وی هدایت تحصیلی ارتباط مستقیمی با شغل آینده دانش آموزان دارد که باید به درستی انجام شود، آزمون های اینترنتی سه گانه روانشناختی هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه در مدارس شهرستان آغاز شده است.
وی با اشاره به مشکل سرعت پایین اینترنت در برخی مدارس، گفت: بر اساس شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی در سال جاری باید دانش آموزان برای هدایت تحصیلی در آزمون ها مجازی شرکت کنند که باید مشکل اینترنت در مدارس پیگیری شود.
وی هدف از اجرای آزمون های سه گانه در پایه نهم متوسطه اول را بررسی توانمندی، استعداد و علایق دانش آموزان در دو بخش تحصیلی و مهارتی، سنجش هوش، استعداد و مهارت عملی دانش آموزان در خصوص دروس تخصصی رشته های مختلف تحصیلی و آشنایی مشاوران تحصیلی مدارس و والدین با ویژگی های خاص هر دانش آموز در زمینه ورود به رشته های تحصیلی ذکر کرد.
وی بیان کرد: انتخاب رشته تحصیلی سرنوشت دانش آموز را رقم می زند لذا تصمیم گیری درست فرد در گام اول زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است که دانش آموز و اولیا باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مهران فر با اشاره به هفته مشاغل در اوایل اردیبهشت ماه هم گفت: در هفته مشاغل نمایشگاه‌های متعددی در شهرستان برگزار می‌شود تا مشاغل موجود در بازار به دانش‌آموزان معرفی شود.
وی اظهارکرد: آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش و علایق خود نسبت به انتخاب رشتة تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنها می شود، اقدام کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در یک سال گذشته 23 میلیارد ریال به آموزش و پرورش شهرستان کمک کردند، گفت: در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه سازی شهرستان از 20 نفر از فرهنگیان که بیشترین مشارکت را در جذب خیرین داشته اند، تجلیل شد.
وی یادآورشد: با مشارکت خوب خیرین چند سال آینده برای احداث فضای آموزشی در شهرستان مشکلی نخواهیم داشت.
هم اکنون حدود 11هزار دانش آموز در شهرستان درمیان تحصیل می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.