به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدمهدی رئیس‎زاده عصر امروز در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه فعالان اقتصادی استان گلستان با بیان اینکه تولیدکننده پنبه باید استراتژیک برد برد را دنبال کند، اظهار داشت: 25 میلیون تن تولید پنبه کل دنیاست و بیش از 58 درصد همه پنبه دنیا دولت به کشاورز و تولیدکننده یارانه می‎دهند.

دبیر انجمن نساجی کشور تصریح کرد: ما برای اینکه بتوانیم محصول را رشد بدهیم و صادرات داشته باشیم باید در شرایط مساوی با تولیدکننده خارجی باشیم.

رئیس‎زاده با بیان اینکه کشور ترکیه 700 هزار تن تولید پنبه دارد و بیش از این میزان نیز واردات دارد، افزود: در کشور ما بروکراسی پیچیده است و اگر بخواهد هماهنگی صورت بگیرد بسیار زمان می‎برد.

وی یادآور شد: پنبه وارداتش معاف از مالیات بر ارزش افزوده است اما وقتی این پنبه خریداری می‎شود و می‎خواهیم نخش را به فروش برسانیم باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بدهد.

دبیر انجمن نساجی کشور با بیان اینکه ما باید به جای معافیت درخواست مالیات صفر برای نخ پنبه داشته باشیم، افزود: پیشنهاد مشخص این است که از کشت و کار پنبه باید حمایت شود.

رئیس‎زاده تاکید کرد: گزارشی به مجلس ارائه کردیم و در این گزارش بیان شد که برخی ارقام  بذر پنبه به جای 16 بار آبیاری به 4 بار آبیاری نیاز دارد.

وی افزود: برای اینکه در شرایط مساوی رقابتی قرار بگیریم، در همه زمینه‎ها باید حمایت اتفاق بیفتد و اگر پنبه‎ای موجود است به علت اشکال سیستمی است و برخی‎ها سعی می‎کنند که تا انتهای سال پنبه نگهداری شود تا قیمت‎ها داغ شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623015
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.