به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدعلی عامری عصر امروز در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه فعالان اقتصادی استان گلستان با بیان اینکه در 58 درصد دنیا به کشاورزان یارانه پرداخت می‌شود، اظهار داشت: کشورهایی که به پنبه یارانه می‎دهند از اهمیت پنبه آگاه هستند.

وی  با بیان اینکه معضل دنیا و کشور ما بیکاری است و کشت پنبه ایجاد اشتغال را تضمین می‎کند، افزود: ترکیه بزرگترین دشمن نساجی ما به شمار می‎رود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران بیان داشت: درخواست من از مسئولان این است که جنبه اقتصاد پنبه، پرداخت یارانه و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان را با هم پیش ببریم.

عامری تاکید کرد: در قیمت‎گذاری‎ها باید شرایط نساجی‎ها دیده شود و وضعیت حال باید مشخص شود و با توجه به این نگرش‎ها قیمت‎ها مشخص شود.

 وی با بیان اینکه طول الیاف در تولید پنبه حائز اهمیت است، افزود: یک پنبه اورگانیک می‎توانیم در ایران داشته باشیم و پنبه اورگانیک را اگر مرکز تحقیقات بررسی کند، می‎توانیم در ایران مصرف کنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه 4 دسته الیاف پنبه در کشور تولید می‎شود، افزود: گرگان از لحاظ فنی بهترین منطقه برای کشت پنبه در کشور به شمار می‎رود.

عامری افزود: مرغوبیت پنبه در مناطق مرطوب بهتر است و در گنبدکاووس و گرگان ما پنبه خوبی تولید می‎کردیم و یکی از مزیت‎هایی این منطقه این بود که پنبه فروش‎های ما تاجر بودند و در این منطقه ثبات‎قیمت داشتیم.

وی با بیان اینکه کارخانه‎های نساجی تناژ‎های بالایی مصرف دارند، افزود: کارخانه‎های پنبه‌پاک‌کنی در استان گلستان وجود دارد که فرسوده‎اند و وش خوب به این کارخانه‎ها می‎رود و این کارخانه‎ها این وش‎ها را نابود می‎کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ادامه داد: کارخانه‎های فرسوده الیاف پنبه را ریز می‎کند و از سویی دیگر ضایعات را در پنبه اضافه می‎کند و درخواست داریم یک بازنگری از این کارخانه‎ها انجام شود و آنهایی که صلاحیت ندارند از رده خارج شوند.

عامری گفت: برخی ادعا می‎کنند که پنبه‎ در کشور باقی مانده و درخواست ما این است که سازمان پنبه وارد عمل شود و بررسی شود که این پنبه‎ها چیست و به درد نساجی و بافندگی می‎خورد یا خیر.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622988
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.