به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسنیقلی قوانلو عصر امروز در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان از گذشته نقش به سزایی در تولید پنبه در کشور دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت کشت و تولید پنبه در حال حاضر خوب نیست، افزود: در گذشته بیش از 40 کارخانه در استان گلستان پنبه پاک‌کنی داشتیم اما امروز تنها 3 کارخانه فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار داشت: در کشور یارانه‎ها را باید از سمت گندم به پنبه ببریم و قوه مقننه نیز باید از این موضوع حمایت کند.

قوانلو با بیان اینکه در سال گذشته برای گندم نزدیک به  6 هزار میلیارد تومان به گندم یارانه به کشاورزان دادیم، گفت: اگر به ازای هر تن پنبه سه میلیون تومان یارانه بدهیم 100 هزار تن هم تولید کنیم مبلغ یارانه 300 میلیارد تومان می‎شود و با این عدد می‎توانیم 50 هزار تن تولید را به 100 هزار تن بدهیم

وی بیان داشت: در صنعت سلولوزی و کاهش برداشت چوب و صنعت نساجی به شدت نگران هستیم  و باید اقدامی اندیشیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان بیان داشت: با این رویه و هجمه مشکلات در کشور، این چاره‎ای جز تعطیلی نخواهد داشت.

قوانلو یادآور شد:  دولت در کشور باید از تولید کنندگان پنبه و صنایع تبدیلی آن حمایت کند و همانند دیگر کشورها یارانه در نساجی پرداخت شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622991
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.