علی علیزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار مبارزه با موش ها با همکاری وهدایت کارشناسان جهادکشاورزی در مزارع گندم و کلزا آغاز شده است، افزود: موش ها به مزارع گندم و کلزا حمله ور شده و با تغذیه مستقیم و همچنین زیر و رو کردن خاک، به مزارع خسارت وارد می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی کلاله بابیان اینکه برآوردهای کارشناسی برای تعیین سطح خسارات وارده در حال انجام است، افزود: این مدیریت با تهیه طعمه مسموم فسفر دوزنگ به طور مستمر اقدام به مبارزه و طعمه گذاری می نماید و تاکنون در سطح 1هزار و520 هکتار با موش ها مبارزه شده است.
علی زاده با اشاره به حاکم بودن شرایط جوی پایدار در شهرستان کلاله و کاهش نزولات جوی به ویژه از ابتدای زمستان، افزود: احتمال افزایش خسارت موش ها به مزارع، در روزهای آینده دور از انتظار نیست و کارشناسان جهاد کشاورزی آماده ارائه توصیه های فنی به کشاورزان و مبارزه با موش ها هستند.
وی ازکشاورزان خواست: از مزارع خود به صورت منظم بازدید کرده و درصورت مشاهده خسارت با مراجعه به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی و مشاوره با کارشناسان پهنه نسبت به تهیه طعمه مسموم و انجام عملیات مبارزه مطابق توصیه کارشناسان اقدام کنند.
گفتنی است در 10روز گذشته نیز پرندگان مهاجر با تغذیه از سبزینه های مزارع کلزای شهرستان کلاله ، به بیش ازیک هزار هکتار از مزارع این محصول خسارت وارد کردند.
در شهرستان 110 هزارنفری کلاله در شرق استان گلستان 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد.
7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.