حجت الاسلام سعید رشادی روز یکشنبه در دوره آموزشی کشوری کارشناسان تازه استخدام در مرکز آموزش پردیس تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل کشاورزی را یکی از شاخصه های اساسی و مهم پیشرفت دانست و افزود: کشاورزی از لحاظ اسلام مقدس شمرده می شود و مطالعه زندگی پیامبران گویای این واقعیت است.
او اظهار کرد: توصیه امامان و ائمه معصومین همواره این بوده که خداوند برکت را در کشاورزی و دامداری قرار داده است.
وی ادامه داد : کشاورزی یکی از شاخصه های اساسی و مهم پیشرفت است به همین دلیل کشورهای توسعه یافته به کشاورزی اهمیت می دهند و کشاورزی را فرهنگ سازی می کنند
وی اظهار کرد: کشاورزی در کشورمان هنوز فرهنگ سازی نشده و برغم وجود منابع غنی آب و خاک باز در بسیاری از محصولات کشاورزی نیازمند واردات هستیم.
او با اشاره به اینکه چهار درصد محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل تولید می شود و این رقم خیلی در سطح پائینی قرار دارد گفت: دانشکده های کشاورزی کشور باید به صورت علمی در سر مزرعه برگزار شود نه به صورت تئوری در کلاس های درس که سرد و بی روح است.
او افزود: کلاس کشاورزی باید سر مزرعه تشکیل شود و دانشجو کاربردی تربیت شود و با فرهنگ سازی کشاورزی و ارائه آن به عنوان یک ارزش بتوانیم زمینه های رشد و ترقی را در جامعه فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، حجت الاسلام رشادی تشریح کرد: عدم حمایت های مالی از تولیدات کشاورزی ، عدم جبران زیان های ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیل ، تگرگ و سرمازدگی و نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی که باعث خروج مواد کشاورزی به صورت خام می شود از جمله مهم ترین مشکلاتی است که مسوولان باید درصدد رفع آن باشند.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.