اکبر صمدی روز یکشنبه در مراسم آغاز دوره آموزشی کشوری کارشناسان تازه استخدام در مرکز آموزش پردیس تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: نیروهای جدید باید نهایت استفاده را از توان و ظرفیت علمی اساتید و استعدادهای بالقوه بخش کشاورزی مغان در افزایش سطح علمی و عملی خود ببرند تا پس از اتمام دوره بتوانند منشاء خیر و برکت در حوزه فعالیت خود باشند.
وی گفت: وجود منابع قوی آب و خاک و رودخانه های پر آب ارس و دره رود و سدهای ارس و میل مغان این منطقه را به یکی از قطب های مهم منطقه تبدیل کرده و وجود کشت و صنعت مغان و پارس و ایستگاه تولید بذر و نهال بیش از پیش به ارزش کشاورزی منطقه افزوده است.
صمدی افزود: چهار هزار میلیارد ریال در سال جاری برای مهار آبهای مرزی در منطقه اختصاص یافته و این پروژه عظیم با سرعت در دست اجراست و به همت دولت تدبیر و امید بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم و کم بازده بزودی به زیر کشت آبی خواهد رفت که این امر تحول مهمی در عرصه بکار گیری نیروهای بیکار و تحصیل کرده و در نهایت افزایش درآمد سرانه کشاورزان و رونق اقتصاد کشاورزی منطقه خواهد داشت.
فرماندار پارس آباد اظهار کرد: تلاش ها باید بر این اصل باشد که با گسترش و نوسازی کشت و صنعت مغان بتوانیم بر کارایی آن بیفزاییم و آن را به بنگاهی توانمند تبدیل کنیم تا بتواند به بهترین نحو ممکن وظیفه خود را در تولید و خودکفایی کشور ایفا کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی افزود: اخیرا 270 میلیارد ریال برای افزایش توان مکانیزاسیون کشت و صنعت هزینه شده و صنایع تبدیلی آن نوسازی شده تا این مجتمع به سوددهی قابل قبول و ایده آل برسد.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، حدود 2هزار و 600 هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.