به گزارش ایرنا ، عدیل سروی روز یکشنبه در مراسم آغاز اولین دوره آموزشی کشوری کارشناسان تازه استخدام در مرکز آموزش پردیس تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: از فعالیت برخی افراد سودجو و فرصت طلبی که تلاش می کردند با تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی حاصلخیز کشاورزی استان را تخریب و یا تغییر کاربری دهند جلوگیری شد.
او اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در تمام شهرستان های استان فعال شده و اجازه نمی دهیم هیچ کس در هیچ نقطه از استان خود سرانه اقدام به تخریب اراضی کشاورزی و یا تغییر کاربری آن کند.
وی گفت: در سه سال گذشته بیش از 320 مورد قلع و قمع بناهای غیرمجاز در استان عملی شد و نظارت مستمر و مداومی بر 10 هزار هکتار از اراضی واگذار شده به طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی نیز داریم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تشریح کرد: خاک سرمایه بزرگ کشور است و ملزم به حفاظت از منابع آبی و خاکی کشور هستیم و تخریب اراضی کشاورزی یک فرهنگ شده و عده ای فرصت طلب به دنبال تفرجگاه برای تعطیلات هستند ولی ما اجازه به چنین افرادی نخواهیم داد.
وی گفت: میزان خرید تضمینی گندم در این استان در سال اول فعالیت دولت 150 هزار تن ، در سال دوم 220 هزار تن ، در سال سوم 540 هزار تن و در سال 94 برابر 610 هزار تن بوده و این در حالی است که نسبت به سال های گذشته با کاهش 10 میلی متری متوسط بارندگی سالیانه و همچنین 11 درصد کاهش سطح زیر کشت نسبت به سال های مشابه گذشته روبرو بودیم.
سروی افزود: انتظار از نیروهای تازه استخدام جهاد کشاورزی این است که در مدت دوره آموزشی که با مشارکت جدی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرا می شود با وجدان کاری و بکارگیری تخصص خود آینده کشاورزی کشور را به سوی قطع وابستگی کامل در واردات محصولات کشاورزی سوق دهند.
256 نفر از کارشناسان تازه استخدام به مدت دو ماه در اولین دوره ملی به صورت عملی با مشارکت کشت و صنعت مغان در مرکز آموزش پردیس تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل آموزش های لازم را فراخواهند گرفت.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.