ناشنوایان، نابینایان، افراد دارای ضایعه نخاعی، کم توانان ذهنی، بیماران ذهنی و روانی و دیگر معلولیت ها از جمله آسیب پذیرترین گروه‌های اجتماعی در برابر بیماری کرونا هستند که به سبب نقص در برخی اندام ها و کم توانایی جسمی و ذهنی، مراقبت برای آنها سخت است .

 فریده اسدی یکی از جوانان گرگانی که پرستاری از خانواده های دارای معلول را برای کمک به مهار کرونا انتخاب کرده گفت : به سبب ناتوانی جسمی، رعایت بهداشت فردی در این افراد مهم است که شستشوی مداوم دست و ضد عفونی کردن سطوح در تماس این افراد باید مستمر باشد.

وی  که ۲ روز در هفته از یک معلول جسمی میانسال پرستاری میکند ادامه داد: امکان بردن این افراد به کتابخانه و یا مراکز آموزشی دیگر وجود ندارد  اما تلاش می کنم با تهیه و مطالعه کتاب و تماشای فیلم کمدی و مفرح، لحظات خوشی را برای آنها رقم بزنم.

حمایت از معلولان با اهدای اقلام بهداشتی مورد نیاز آن‌ها، روش دیگری است که برای کمک به این بخش از جامعه توسط جوانان گرگانی انتخاب شده و در آن، اقلام بهداشتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی، دستکش و همچنین تامین داروهای اولیه مورد نیاز معلولان وسالمندان، در اختیار آنان قرار می گیرد.

برخی جوانان فعال در حوزه اجتماعی نیز اقلام و کالاهایی همچون مواد غذایی، نان، میوه، داروهای ضروری و مواد بهداشتی را برای معلولان تهیه و به منازل آنها می برند تا به سبب خروج از خانه سلامتی آنها به خطر نیفتد.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تاکنون ۱۶۷ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.