علیرضا صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۳ اسفندماه تاکنون هر روز یکهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار ماسک در کارگاه قلعه نو خالصه به همت گروه جهادی اویس قرنی و حوزه بسیج این بخش تولید می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار ماسک توسط این کارگاه تولید و توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌های خیاطی ۱۰ نفر  از افرادی که  آموزش های خیاطی را فرا گرفته بودند فراخوانده شده و به صورت رایگان مشغول تهیه وتوزیع ماسک بهداشتی در سطح این شهرستان هستند.
صادقی با اشاره به اینکه این ماسک ها با مجوز معاونت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی  و به صورت کاملا بهداشتی تولید می شود، بیان کرد: اولویت توزیع ماسک های تولیدی توسط این نهاد بین خانواده های بی بضاعت واقشار کم درآمد است که دارای بیماری زمینه ای هستند و توانایی تهیه ماسک را ندارند.
این مسئول با اشاره به اینکه مشارکت همگانی برای مبارزه با کرونا ضروری است، گفت : خوشبختانه خط تولید ماسک و مواد ضدعفونی به سرعت در این بخش از شهرستان ری راه‌اندازی شده و کمبودها برطرف شده است.
صادقی ادامه داد : در پی انتشار ویروس کرونا و افزایش نیاز به تجهیزات پزشکی شامل ، قسمتی از خطوط تولید یک کارگاه تولید کننده در بخش قلعه نو به تولید ماسک بهداشتی اختصاص یافت.
وی ادامه داد : گروه های بازرسی با همکاری سایر دستگاه‌ها و ناظران افتخاری ، نظارت بر بازار را برعهده دارند ، واحدهای صنفی و صنعتی غیرضروری ،  بنا به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا تا ۱۵ فروردین تعطیل است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد .

تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد  ۲۳۷۸ نفر جان خود را از دست داده اند و ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.