غلامرضا آهنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کماکان از لحاظ برخی اقلام بهداشتی از قبیل انواع ماسک و دستکش در استان با کمبود مواجه هستیم.

وی با اشاره به کمبود شدید ماسک فیلتردار در استان بیان کرد: یک واحد تولیدی در این خصوص اعلام آمادگی کرده است اما هنوز مجوز صادر نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: انواع ماسک و دستکش به تدریج وارد استان و بین داروخانه‌ها و گروه‌های خاص توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر با پیگیری و حمایت استانداری ۷۰ هزار عدد ماسک در داروخانه‌های سطح استان توزیع شد.

آهنی عنوان کرد: این تعداد ماسک از نوع سه لایه و در داروخانه‌های متقاضی سطح استان عرضه شده است.

وی یادآور شد: این ماسک‌ها بدون اخذ هیچگونه سودی از سوی داروخانه‌ها و با قمیت هر عدد سه هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از لحاظ تامین محلول ضدعفونی در استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: در یک‌ماه گذشته ۲۰۰ هزار بطری معادل ۶۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست در استان تولید و توزیع شده است.

وی گفت: تاکنون ۷ واحد تولیدی در استان، مجوز تولید ماسک براساس استانداردهای لازم را اخذ کرده‌اند اما این واحدها به هیچ عنوان حق فروش ماسک را ندارد و باید ماسک تولیدی را در اختیار دانشگاه قرار دهند.

آهنی ادامه داد: توزیع ماسک تولیدی در استان با اولویت سه گروه هدف از جمله بیماران مرخص شده کرونا، همراهان و خانواده بیماران، کادر درمانی و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچکدام از این واحدهای تولیدی مجوز توزیع دریافت نکرده‌اند و هنگام تولید انبوه، با نام و نشان خاص خودشان در بازار عرضه خواهد شد.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز چهارشنبه ششم فروردین ماه به ۲۲۵ نفر و فوتی‌های کرونا در استان به ۲۰ نفر افزایش پیدا کرد.

براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت تاکنون به بیش از ۱۹۰ کشور جهان سرایت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.