رشید حیدری مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را ۶۰ تن اعلام کرده اما آمار دقیق آن ۵۰ نفر است.

وی درباره علت مغایرت آمار وزارت بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به دلیل اشتباه در تجمیع موارد آزمایشگاه تهران و همدان این مغایرت رخ داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: آمار مبتلایان در این استان به خاطر سرعت ارسال، دریافت نمونه های بیماران و انجام سریع آزمایش روزآمد است.

حیدری مقدم اظهار داشت: هر چند آمار مبتلایان در این استان روند شتابانی نداشته است اما این به معنای ایمن بودن ساکنان همدان از ویروس کرونا نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و نورز، از شهروندان درخواست می شود برای خرید عید در بازار و اماکن شلوغ و پر تردد حضور نیابند چرا که احتمال سرایت این ویروس زیاد است.

وی اظهار داشت: باید در این موقعیت هر خانواده به یک سفیر و پایگاه سلامت تبدیل شده و با توجه به هشدارها و توصیه های بهداشتی، مسوولان را در کنترل ویروس کرونا یاری دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در گفت و گو با ایرنا از مردم استان خواست از هرگونه مهمانی، دعوت از مهمان، خریدهای غیر ضروری خودداری کرده همچنین از حضور در اجتماعات و مراسم ها اجتناب کنند.

منوچهر کرمی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید برگزاری مراسم و مسافرت را دستورکار خود قرار دهند اضافه کرد: این کار یک مسوولیت اجتماعی نه تنها برای تک تک افراد و اعضای خانواده بلکه برای همه ساکنان استان همدان است.

وی تاکید کرد: قطع زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تنها با رعایت اقدامات بهداشتی فراهم می شود و با توجه به شرایط موجود باید تمام تلاش ما حتی بیشتر از استان های پرشیوع کشور باشد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: شستشوی مکرر دست ها، نگهداری از افراد مبتلا به سرماخوردگی در اتاق جداگانه، اطمینان از گردش هوای مناسب و زدن ماسک برای افراد دارای هر گونه علایم سرماخوردگی بسیار اهمیت دارد.

کرمی اظهار داشت: تمامی مبادی مهم ورودی استان مراقبت می شود و در صورت شناسایی افراد بیمار اقدامات بهداشتی صورت می گیرد بنابراین می طلبد شهروندان از دعوت میهمان برای حضور در استان خوداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.