منصور طعنه گنبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع متکدیان جمع‌آوری شده تا الان ۲۹ نفر خانم و بقیه مرد هستند که توسط شهرداری با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و انتظامی جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

وی افزود: از مجموع متکدیان جمع آوری شده، ۱۳ نفر آنها دارای سابقه تکدی‌گری در سطح شهر گنبدکاووس بوده و بقیه نیز برای بار اول اقدام به تکدی‌گری کرده‌اند.

طعنه گنبدی اضافه کرد: از افرادی که برای اولین بار اقدام به تکدی‌گری کردند با احضار خانواده آنها و اخذ تعهد از فرد متکدی به خانواده تحویل شدند و متکدیانی هم که دارای سابقه تکدی‌گری بودند فعلا به مرکز نگهداری متکدیان این شهرستان که توسط شهرداری احداث و بهره‌برداری شده، منتقل شدند.

وی با بیان اینکه کار جمع‌آوری متکدیان با حضور دستگاه‌های متولی همچنان ادامه دارد، از شهروندان گنبدی درخواست کرد تا درصورت مشاهده افراد متکدی، مراتب را به شماره ۱۳۷ سامانه الکترونیکی مدیریت شهری شهرداری این شهر و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره ۰۹۰۱۲۰۸۱۰۰۷ اطلاع دهند.

شهردار گنبدکاووس همچنین گفت که درصورت تکرار تکدی‌گری از سوی افرادی که از آنها تعهد گرفته شده، آنان  به مراجع قضایی شهرستان معرفی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ساختمان مرکز نگهداری متکدیان شهر گنبدکاوس که با ظرفیت نگهداری ۵۰ متکدی مهرماه امسال به بهره برداری رسید، در زمینی به مساحت ۹۵۰ مترمربع و با زیربنای ۲۸۰ مترمربع در دو طبقه و با راه مجزا احداث شده که طبقه همکف آن مختص آقایان و طبقه اول آن هم ویژه متکدیان خانم است.

به گفته شهردار گنبدکاووس برای خرید زمین، احداث ساختمان و محوطه سازی و دیوارکشی آن درمجموع ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن از اعتبارات اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و بقیه آن هم از بودجه شهرداری این شهر تامین و هزینه شده است.

شهر تاریخی و فرهنگی گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.