به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان پیش بینی کرد که با تداوم طرح سهمیه بندی، مصرف بنزین در گلستان در بلند مدت ۱۰ درصد کاهش یابد.

سخنگوی شرکت گاز گلستان روز گذشته گفته بود که پس از افزایش نرخ بنزین، مصرف گاز در این استان افزایش یافته است.

از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین تقاضا برای گاز از سوی صاحبان خودروهای دوگانه سوز در استان بیشتر شد بطوریکه سوخت گیری در جایگاه های سی ان جی (گاز طبیعی فشرده) استان از ۶۰۴ هزار و ۴۹ متر مکعب در ۲۳ آبان به ۶۴۶ هزار و ۱۹۷ متر مکعب در یکم آذر ماه جاری افزایش یافت.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به استمرار گشت‌های کنترلی در بازارهای استان گفت که نظارت بر قیمت  کالا و خدمات تا دستیابی به آرامش قطعی بازار ادامه خواهد یافت.

حق شناس از بازاریان، بازرسان و مردم گلستان در حفظ آرامش پس از اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین تقدیر کرد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد و براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده‌است.

کمک معیشتی دولت برای خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به خانوار یک نفره  نیز ۵۵ هزارتومان اختصاص یافته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان است. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.