بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان، بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیه‌بندی شد. طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از ابلاغ این مصوبه، برنامه استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی را از ۲۰ مرداد امسال در کشور اجرا کرد و از مردم خواست که از این تاریخ نسبت به سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی اقدام کنند.

با وجودیکه این شرکت اعلام کرد که طرح استفاده از کارت سوخت شخصی، تدریجی و مرحله به مرحله است، اخبار و اطلاعات حاکی از این بود که هنوز تعدادی از مردم برای دریافت کارت سوخت خود اقدام نکردند و حتی آمار حدود یک میلیون کارت سوخت معطل در باجه‌های پستی در کشور منتشر شد.

حال که حدود ۱۰ روز از آغاز اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد، بسیاری از مردم از کارت‌های سوخت شخصی استفاده می‌کنند اما عده ای به دلایلی مانند فراموش کردن رمز عبور کارت، مفقودی و شکستن کارت و منتظر کارت المثنی بودن هنوز موفق به استفاده از کارت خود نشده‌اند و پیگیر دریافت هرچه سریعتر خدمات آن هستند.

به گفته رییس انجمن جایگاه داران اصفهان، در ۲ هفته گذشته حدود ۸۰ درصد مردم این استان از کارت سوخت شخصی خود برای بنزین زدن استفاده کردند و حدود ۲۰ درصد با استفاده از کارت سوخت جایگاه، بنزین آزاد خریدند.

پیمان کامران در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان استفاده از کارت سوخت شخصی در مناطق مرفه‌نشین کلانشهر اصفهان کمتر بود.

وی اظهار داشت: بسیاری از افرادی که در چند ماه گذشته به دنبال پیگیری و اخذ کارت سوخت شخصی خود نبودند و به توصیه‌های داده شده، عمل نکردند پس از سهمیه‌بندی بنزین دنبال دریافت آن هستند.

کامران درباره آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت اصفهان نیز توضیح داد: از ۱۷ جایگاه آسیب دیده در هفته گذشته، ۱۴ جایگاه به چرخه فعالیت بازگشتند و ۲ جایگاه در اصفهان و یک جایگاه در نجف آباد در حال تعمیر جهت راه اندازی مجدد هستند.

وی میزان خسارت های وارد شده به جایگاه های سوخت اصفهان را بین ۶ تا هشت میلیارد تومان اعلام کرد.

متقاضیان بازگشایی رمز کارت سوخت به شرکت پخش فراورده های نفتی مراجعه کنند

پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین، برخی اداره ها از جمله شرکت پخش فراورده های نفتی و باجه‌های پستی با افزایش حجم مراجعه مردم مواجه شدند.

در این پیوند، روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان از مردم خواست که برای بازگشایی رمز عبور کارت سوخت خود به این شرکت در ناحیه مرکزی اصفهان و ۱۱ ناحیه آن در کاشان، نایین، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، گلپایگان، شهرضا، مبارکه، لنجان، داران، سمیرم و اردستان مراجعه کنند.

بر این اساس، ساعت کار ناحیه مرکزی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان در چهار راه نظر اصفهان در هر روز در ۲ نوبت کاری از هشت تا ۱۵ و از ۱۵ تا ۲۲ شب برای ارائه خدمات به مردم اعلام شد.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان اعلام کرد: افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کردند با در دست داشتن اصل و کپی مدارک هویتی خودرو و مالک خودرو شامل کارت ملی مالک خودرو، کارت خودرو، کارت سوخت و برگ سبز خودرو به ناحیه مرکزی این شرکت یا نواحی آن مراجعه کنند.

بهمن علیپور مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که افرادی که کارت خود را گم کردند، کارت آنها شکسته است یا درخواست کارت المثنی کرده اند باید به سامانه  epolice.ir مراجعه کنند.

بیشتر کارت های سوخت معطل در پست اصفهان تحویل داده شد

مدیر روابط عمومی پست استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که بیشتر کارت‌های سوخت معطل مانده در باجه‌های پستی این خطه به مردم تحویل داده شد هرچند بیشتر افراد مراجعه کننده در چند روز اخیر متقاضیان کارت سوخت المثنی بودند.

بیژن حقیقی بدون اشاره به آمار تعداد کارت‌های سوخت معطل مانده در باجه‌های پستی استان، افزود: نواحی هفت‌گانه پست کلانشهر اصفهان هر روز تا ساعت ۱۷ و اداره‌های پست شهرستان‌ها تا ساعت ۱۵ آماده ارائه خدمات به متقاضیان کارت سوخت است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی کارت سوخت جدید نیز هر روز برای تحویل به مردم صادر می‌شود، اظهار داشت: در چند روز گذشته مشکل خاصی در خدمات‌رسانی به مردم وجود نداشت اما به متقاضیان توصیه می‌شود که قبل از مراجعه به پست، به سامانه epolice.ir مراجعه کنند.

حقیقی توضیح داد:  مردم می توانند با مراجعه به سامانه epolice.ir نسبت به دریافت بارکد یا شناسه پستی اقدام کنند و سپس با وارد کردن بارکد در بخش رهگیری مرسولات در سامانه شرکت ملی پست به آدرس newtracking.post.ir از آخرین وضعیت و باجه پستی که کارت سوخت در آنجا نگهداری می‌شود، مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: خدمت دیگری در این زمینه ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با انتخاب گزینه " در صورتیکه مایل هستید تا مرسوله مجددا برای شما ارسال گردد" در سامانه مذکور بدون مراجعه حضوری برای دریافت کارت سوخت خود در آدرس مورد نظر اقدام کنند.

حقیقی، مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت سوخت را مدارک شناسایی خودرو شامل کارت خودرو یا شناسنامه  خودرو (برگ سبز) و مدارک هویتی مالک مانند کارت ملی یا شناسنامه اعلام کرد.

تا کنون آمار مشخصی از تعداد کارت‌های سوخت صادر شده برای مالکان خودرو در استان اصفهان منتشر نشده است.

بر اساس برخی آمار منتشر شده، تعداد کل خودروهای شماره‌گذاری شده در شهرستان اصفهان تا سال ۹۵ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار خودرو در کلانشهر اصفهان تردد می‌کند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۲ میلیون نفر آنها در مرکز این استان یعنی کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند.

این استان دارای ۲۷۰ جایگاه سوخت و ۱۷ پمپ بنزین تک سکو است و روزانه حدود چهار میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و حدود ۲ میلیون لیتر بنزین معمولی در این خطه مصرف می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.