«سعید فرخی» روز یکشنبه در هفتمین نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: گرانی که در قیمت تره بار و میوه  به وجود آمده ناشی از تغییرات جوی است.

وی اظهار داشت: تخلف موجود در بازار باید به حداقل برسد و با متخلفانی که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت می‌کنند، برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: شب عید در راه است بنابراین باید تدابیر لازم اتخاذ و کمبود اقلام و کالاها مدیریت شود تا یکباره با مشکلات پیش بینی نشده مواجه نشویم.

وی اظهار داشت: برای ایجاد حس اعتماد مردم به نظارت و بازرسی لازم است تا گزارشی‌های مردم با سامانه تلفنی به صورت روزانه رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: اکنون سهمیه سوخت آژانس‌ها نیازمند مدیریت است و این مهم با فهرست دقیق از تعداد آژانس‌های فعال استان ممکن است و اتاق اصناف باید از مسوولان آژانس‌ها لیست رانندگان فعال را استخراج و اعلام کند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: نظارت در بازار به علت کمبود ابزار لازم ناقص است و این نقص منجر به افزایش قیمت کالا می‌شود.

حجت‌الاسلام «قاسم عبدالهی» افزود: برخی اقلام در شرایط کنونی روانه انبار می‌شود تا با افزایش قیمت به فروش برسد که این وضعیت نیازمند تدبیر مناسب است.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تمام تلاش‌ها بر این است تا افزایش بهای بنزین منجر به افسارگسیختگی قیمت‌ها نشود.

حجت‌الاسلام عبدالهی افزود: باید گزارش بازرسان از اصناف واقعی باشد و در صورتی که ابتکار عمل در دست مسوولان نباشد و افکار عمومی اقناع نشوند، نتایج مطلوبی حاصل نخواهد شد.

مسوول بازرسی اتاق اصناف استان مرکزی نیز گفت: ۵۷۹ بازرسی از ۲۵ آبان از اصناف اراک انجام شده و ۱۹ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۱۱ میلیون ریال رسیدگی شده است.

«علی زارع» افزود: بیشترین تخلف در حوزه میوه بوده که ۲۵ مورد شکایت مردمی به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۹ بازرسی نیز در استان انجام شده که با ۴۹ گشت ۴۱ پرونده به ارزش یک میلیارد ریال رسیدگی شده است.

بیش از ۶۵ هزار کسبه به صورت سازمان‌یافته زیر نظر ۳۹ اتحادیه صنفی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.