مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در مراسم بهره برداری متمرکز این طرح ها در گرگان گفت: با اجرای این طرح‌های عمرانی برای ۷۴۹ نفر روز در گلستان شغل ایجاد شد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد اظهار داشت: ۹ درصد اعتبار اجرای این طرح ها از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل کمک خیرین و سازمان مرکزی تامین شده است.

وی گفت: علاوه بر آن اوقاف گلستان ۳۱ طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۷۰ درصد و زیربنای ۸ هزار و ۶۸۰ متر مربع در دست اجرا دارد که تاکنون برای آن ها ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: این طرح ها به مساحت ۸ هزار و ۳۵۰ متر مربع اجرا می شود که ۶۷ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل آن ها هزینه خواهد شد.

وی این طرح ها را شامل احداث شبستان امامزاده قاسم خوش ییلاق آزادشهر و امامزاده جعفر ولیک آباد گرگان، گازکشی امامزاده بی بی حلیمه خاتون آزادشهر، احداث سرویس بهداشتی در محوطه امامزادگان سرطاق بندرگز و اسحق نور گرگان، ساخت موزه در امامزاده اسحق نور گرگان، راه اندازی نیروگاه برق خورشیدی در بقعه دانشمند گنبدکاووس، احداث رواق در امامزاده یحیی بن زید گنبدکاووس و احداث سرویس بهداشتی، توقفگاه، بازارچه و زائرسرا در امامزاده خالد نبی کلاله اعلام کرد. 

طبق گزارش اوقاف و امور خیریه در گلستان ۵ هزار و ۶۰۰ موقوفه و ۱۲۳ بقعه متبرکه وجود دارد.

استان گلستان دارای یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف است.

دهه گرامی داشت وقف از ۸ آبان ماه آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.