طبق اعلام روز دوشنبه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، با ثبت این ۶ اثر، مجموع آثار ثبت ملی گلستان به ۸۵۸ اثر افزایش یافت.

کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی با امضای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان ابلاغ خواهد شد.

تالار فخرالدین اسعد گرگانی که نام خود را شاعر داستانگوی ایرانی نیمه نخست سده پنجم هجری گرفته با ۴۵۰ نفر ظرفیت در سال ۱۳۵۷ افتتاح شد و تا مدت‌ها پس از تالار وحدت تهران، دومین سن استاندارد کشور بود.

خانه شعرباف در بافت قدیم گرگان دیگر توسط حاج محمد باقر شعرباف از تجار معروف استرآباد (گرگان کنونی) در اواخر دوره قاجار ساخته شده است. 

این خانه از معدود بناهای قاجاری دارای زیرزمین در شهر گرگان است که در ابتدا دارای بخش های چون اعیانی، رعیتی و خدماتی بود که اکنون تنها بخش اعیانی آن باقی مانده است.

عمارت کوشک باغ پهلوی مینودشت که در حال حاضر از ساختمان آن به عنوان موزه استفاده می شود، بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول و در محیطی پوشیده از درختان عظیم و سر به فلک کشیده و سرسبز است.

این موزه در حال حاضر به معرفی هنرهای سنتی مردم منطقه به ویژه ابریشم بافی و مراحل مختلف بافت آن می پردازد. 


۳ محوطه باستانی تپه آق زیبر، تپه بازار دیون و قره تپه داز شهرستان آق قلا هم با قدمت هزاره چهارم قبل از میلاد در فهرست آثار ثبت ملی شده گلستان قرار دارند.

استان گلستان دارای یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون است که در شمال کشور قرار دارد و پیشینه تاریخی بیش از ۷ هزار ساله دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.