سرهنگ مجتبی مروتی روز شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گلستان اظهار داشت: تاریخ و ساعت دوربین های فعلی مورد استفاده در گلستان با زمان روز همخوانی ندارد و این مشکل، کار پلیس برای شناسایی متخلفان را دشوار می کند.

وی گفت که نظارت بیشتر بر خودروها و به خصوص شناسایی ماشین های سرقتی در جاده های استان نیازمند اضافه شدن ۲ دستگاه دوربین پلاک خوان دیگر به مجموع پنج دوربین فعلی در ورودی های گلستان است.

رییس پلیس آگاهی گلستان همچنین گفت: در این استان آتش زدن اموال مردم ناشی از مشکلات طرفین به ویژه آتش زدن خودروها رو به افزایش است که باید برای حل آن چاره اندیشی شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان هم در این جلسه گفت: ۷۲ درصد کشته شدگان حوادث درون شهری استان عابرین پیاده و راکبین موتورسیکلت ها هستند که سهم عابر پیاده در این سوانح ۲۸ درصد و مابقی سهم راکبین موتورسیکلت ها است.

سرهنگ مرتضی فخری اظهار داشت: توجه نکردن به جلو ۳۵ درصد، رعایت نکردن حق تقدم ۳۰ درصد و مابقی عوامل ۳۵ درصد نقش اساسی در تصادفات درون شهری امسال گلستان داشتند.

به گفته وی در درون شهرهای گلستان ۷۳ نقطه حادثه خیز وجود دارد که کاهش تاثیر آن در بروز حوادث نیازمند اصلاحات هندسی است.

رییس دادگستری کل استان گلستان هم در این جلسه گفت: مردم و دستگاه ها در پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم خوب عمل نکرده و با مراقبت نکردن از اموال خود، زمینه ایجاد سرقت و وقوع جرم را مهیا می کنند.

هادی هاشیمان اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل وقوع جرم، اعتماد بی‌جا و بدون پشتوانه است که این گونه اعتماد در آزادشهر به کلاهبرداری بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی در پرونده معروف به پرهام منجر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.