به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز شنبه و بدون برنامه ریزی قبلی و اطلاع رسانی به خبرنگاران برگزار شد، استاندار گلستان در سخنانی با قدردانی از تلاش های بنیاد مسکن برای فراهم کردن شرایط احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل روزهای آغازین امسال، گفت: پیشرفت کارها در حوزه بازسازی مناطق آسیب دیده بویژه در بخش مسکن به خوبی انجام می شود.

هادی حق شناس افزود: امروز شهرستان آزادشهر به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و باید تلاش کنیم با همکاری و مشارکت مردم، تمامی واحدهای آسیب دیده از سیل تا قبل از رسیدن فصل سرما به پایان برسد.

وی با قدردانی از مردم سیل زده در نقاط مختلف استان گلستان به خاطر تحمل سختی ها و همراهی با مسوولان در بازسازی واحدهای مسکونی آسیب یا تخریب شده، برلزوم استمرار این همکاری ها تاکید کرد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آزادشهر نیز در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا گفت: واحد مسکونی افتتاح شده در روستای نراب با زیربنای تقریبی ۶۵ مترمربع با ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت ظرف دو ماه احداث شده است.

مرتضی احمدی افزود: در روستای نراب بر اثر بارش سنگین باران  و برف و رانش زمین در مجموع ۱۹۵ واحد مسکونی تخریب شده در حال بازسازی مجدد هستند که ۸۰ واحد آن در مرحله اجرای فونداسیون و اجرای ستون ها بوده و بقیه نیز در مرحله خاک و گود برداری برای شروع عملیات اجرایی هستند.

وی اضافه کرد: در جریان بارندگی های روزهای پایان سال گذشه و اوایل امسال در مجموع ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهری آزادشهر تخریب شده که نیاز به بازسازی دارند و ۴۷۵ واحد دیگر نیز نیاز به تعمیرات دارد.

احمدی گفت: تاکنون برای ۵۷۵ واحد مسکونی که نیاز به بازسازی دارند، تامین اعتبار شده که پرونده ۵۳۰ واحد به بانک معرفی که تاکنون ۳۷۰ واحد عقد قرارداد شده است.

به گفته وی، کار تعمیرات تمامی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل روزهای آغازین در آزادشهر در مراحل پایانی بوده و تا چند روز آینده به پایان می رسد.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان همچنین در این بازدید سرزده که فرماندار آزادشهر و نماینده مردم این شهرستان و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، از آب بندان روستای تیل آباد و معدن زمستان یورت آزادشهر بازدید و در مراسم متمرکز جشن ازدواج آسان ۳۶ زوج آزادشهری شرکت کرد و قرار است با یک خانواده شهید در این شهرستان دیدار نماید.

معدن زمستان یورت آزادشهر که ۱۳ اردیبهشت ۹۶ براثر انفجار گاز دچار حادثه شد که در آن ۴۳ نفر از معدنچیان جان خود را از دست دادند.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۹۴ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.