شهردار پلدختر از اختصاص ۴۹۸ میلیارد ریال برای بازسازی زیرساخت‌های این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از لرستان، صمد چراغی‌ پور در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پلدختر، اظهار داشت: ۴۹۸ میلیارد ریال برای بازسازی زیرساخت‌های این شهر از محل اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه‌ای برای شهرستان پلدختر تخصیص یافته است. 

وی بر لزوم توجه جدی به رفع مشکلات زیرساخت‌های شهری پلدختر تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیریت بحران با توجه به شدت و حجم خسارات وارده از اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مربوط به سیل، سهم شهرداری‌های پلدختر و معمولان لحاظ شود.

چراغی‌پور از اختصاص ۴۹۸ میلیارد ریال برای بازسازی پلدختر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سیل برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های ۱۳ استان کشور از سوی دولت مصوب شده که انتظار می‌رود با حمایت فرماندار و نماینده مردم پلدختر در مجلس از این مبلغ رقم مناسبی برای شهرهای سیل زده  پلدختر و معمولان تصویب شود.

وی افزود: متاسفانه در سیل اخیر خسارت عمده‌ای به زیرساخت‌های شهری به ویژه فضای سبز و پارک‌های پلدختر وارد شده به طوری که چهار بوستان محلی الغدیر، فدک، شهروند و آزادگان به مساحت حدود ۱۷ هزار متر مربع به صورت کامل از بین رفت. 

شهردار پلدختر گفت: زمین این پارک‌ها نیز با توجه به تغییر حریم رودخانه در بستر رودخانه یا معبر ساحلی جدید واقع شده و برای جبران این کسری فضای سبز باید شهرداری ۱۷ هزار متر مربع زمین با کاربری فضای سبز خریداری و سپس در آنها پارک احداث و ایجاد کند.

وی افزود: از طرفی به 3 پارک بانوان، رضوان و ایثار نیز به مساحت سه هزار و 500  متر مربع به طور نسبی و متوسط ۵۰ درصد خسارت وارد شده است. 

چراغی‌پور خاطرنشان کرد: در مجموع تنها برای بازسازی فضاهای سبز شهری ناشی از سیل در سطح شهر پلدختر و جبران خلاء ایجاد شده حدود ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.