محمدرضا ملکان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهر گنبدکاووس از سال ۹۰ آغاز شد و پس از حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی ( انجام فونداسیون، ستون ها و اجرای سقف) به دلیل برخی مشکلات مالی و کمبود اعتبار متوقف شده بود.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده توسط مسوولان این شهرستان و استان گلستان، از سال گذشته اعتباراتی برای تکمیل این طرح مهارت آموزی پیش بینی و عملیات اجرایی این طرح با انتخاب پیمانکار جدید از ماه گذشته آغاز شد.

ملکان اضافه کرد: از محل اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی سال ۹۷ در مجموع ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس تخصیص یافته که ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از منابع اعتباری ملی و استانی و ۶ میلیارد ریال نیز از منابع اعتباری شهرستان بوده است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که درصورت تخصیص آن به احتمال زیاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس حداکثر تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس که دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است، یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی ویژه برادران و ۶۲ آموزشگاه غیردولتی مشغول مهارت آموزی به علاقه مندان هستند.

به گفته رییس آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس، سهمیه پیش بینی شده این مرکز به منظور مهارت آموزی به علاقه مندان در سال جاری در مجموع یک میلیون و ۳۱ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت است که از این مقدار ۴۷۷ هزار و ۸۸۰ نفر ساعت آن متعلق به مرکز دولتی و بقیه برای ۶۲ آموزشگاه بخش غیر دولتی این شهرستان می باشد.

ملکان گفت: کارآموزان شرکت کننده در دوره های مهارت آموزی مراکز فنی و حرفه ای گنبدکاووس از ابتدای امسال تا الان در مجموع ۳۲۷ هزار و ۱۴۰ نفر ساعت آموزش دیدند که ۱۶۱ هزار و ۴۶۸ نفر ساعت آن در مرکز فنی و حرفه ای دولتی و بقیه در آموزشگاه های آزاد در این شهرستان بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار ۷۴۸ کارآموز که ۱۳۴۴ نفر آن خانم و بقیه آقا بودند، در دوره های مهارت آموزی بخش دولتی و غیردولتی زیر نظر این مرکز شرکت کردند.

 درحال حاضر مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس دارای هشت کارگاه آموزشی در رشته های " برق خودرو، جوشکاری، برق صنعتی، تعمیر دستگاه های سرد کننده، اتومکانیک ۱۸ ماهه، تعمیر موتورسیکلت، کارگاه تاسیسات راه اندازی پکیج و کارگاه تابلو برق" و آموزشگاه های آزاد زیر نظر این مرکز نیز در چهار صنف "مراقبت و زیبایی، صنایع دوخت، فناوری اطلاعات و صنایع دستی و غذایی" به علاقه مندان آموزش می دهند.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.