محمدسلیم عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این دوره ها به مناسبت فرا رسیدن تعطیلات تابستانی و پربار کردن اوقات فراغت دانش آموزان و علاقه مندان در قالب 39 دوره مختلف مهارت آموزی برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این دوره ها انواع حرفه ها و مهارت های کاربردی با توجه به نیاز بازار از جمله برق، تاسیسات، رایانه، دوزندگی، خیاطی، صنایع دستی و رشته های کاربردی دیگر به کارآموزان آموزش داده می شود و پس از پایان دوره برای افرادی که با موفقیت آن را گذرانده باشند، گواهی معتبر صادر می‌شود.
«عباسی» با اشاره به اینکه آموزش این دوره ها از ابتدای خرداد سال جاری آغاز می شود، اضافه کرد: این دوره ها در مرکز فنی و حرفه ای مهاباد و همچنین بصورت سیار در ندامتگاه ها، پادگان و مراکز نظامی، مناطق روستایی و سکونت گاه های غیررسمی برگزار خواهد شد.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد اظهار داشت: هدف اصلی این سازمان تربیت افراد با مهارت بالا به منظور ورود آنان به بازار کار است.
وی یادآور شد: با مهارت آموزی می توان به ارتقای سطح اقتصادی خانواده ها، ایجاد روحیه خودباوری و گسترش آموزش های مهارتی و تخصصی کمک کرد.
به گزارش ایرنا سال گذشته 2 هزار و 600 مهارت آموز در قالب 147 دوره، مهارت های مختلف را در این شهرستان فراگرفتند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه ای است.
9903/3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.