مجید الهی راد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: واگذاری امور بیمه ای مددجویان شهری به بیمه سلامت علاوه بر حفظ حرمت این قشر در راستای جلوگیری از همپوشانی بیمه ای توسط سازمان های بیمه گر انجام شد.
وی افزود: هم اکنون 47 هزار نفر از مددجویان روستایی این استان نیز از خدمات بیمه ای و همچنین تکمیلی استفاده می کنند که پارسال 110 میلیارد ریال اعتبار برای ارائه خدمات درمان به این قشر هزینه شد.
وی افزود: همچنین دو هزار و 340 نفر نیز از مددجویان این نهاد بیمه شده تامین اجتماعی هستند که پارسال برای این تعداد 28 میلیارد و 700 میلیون ریال بابت درمان هزینه شد.
این مسئول با بیان اینکه 45 بیمار خاص زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند گفت: 890 بیمار سخت علاج و 280 بیمار زمین گیر نیز از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند که افزون بر 60 میلیارد ریال اعتبار برای ارائه خدمات درمانی آنان هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از راه‌اندازی بازارچه رمضان و نمایشگاه دستاوردهای مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.
الهی راد افزود: در این نمایشگاه بخشی از محصولات تولیدی مددجویان به‌صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه می شود.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی دستاوردهای کمیته امداد در حوزه توانمندسازی خانوارهای مددجو دانست و گفت: محصولات تولیدی مددجویان در زمینه های مختلفی از جمله صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خرد و کوچک در این نمایشگاه عرضه می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند در این مدت هر روز عصر از ساعت 18 تا 23 از نمایشگاه بازدید کنند.
وی اضافه کرد: غرفه جذب حامی برای ایتام و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد این استان نیز در حاشیه این نمایشگاه راه‌اندازی می‌شود.
الهی راد شناسایی و جذب حامیان برای ایتام و فرزندان محسنین را ازجمله برنامه‌های این نهاد عنوان و پیش‌بینی کرد: در ماه مبارک رمضان امسال هزار و 400 حامی جدید در حمایت از بیماران و ایتام و دانش آموزان نیازمند جذب شود.
وی همچنین اطعام نیازمندان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد این استان در ماه رمضان برشمرد و افزود: سال گذشته 24 میلیارد ریال برای اطعام و افطاری نیازمندان این استان از محل کمک‌های خیران هزینه شده است.
هم اکنون 33 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند.
این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.