عبدالله رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت با توجه به رشد جمعیت در گلستان شهر بجنورد و استقبال مردم از سکونت در این مجموعه مسکونی، اکنون با کمبود هفت باب مدرسه روبه رو هستیم و برای تامین نیاز آتی، هشت باب مدرسه دیگر باید راه اندازی شود.
به گفته وی، اکنون سه مدرسه در گلستان شهر بجنورد در دست بهره برداری است که پاسخگوی نیاز نیست.
رحیمی با اشاره به اینکه در شهر بجنورد با کمبود زمین برای ساخت مدرسه روبه رو هستیم اظهار داشت: مشکل کمبود زمین در روستاهای اطراف این شهر بویژه در روستای محمد علی پهلوان وجود دارد.
وی تصریح کرد: اکنون در محمدعلی پهلوان با بحران کمبود مدرسه روبه رو هستیم و با لحاظ نیازهای سال های آتی، در این روستا، باید 10 باب مدرسه دیگر ایجاد شود.
معاون پیشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برای ساخت مدرسه در شهرها، شهرداری ها قول داده اند تا در تامین زمین با آموزش و پرورش همکاری کنند و زمین رایگان در اختیار قرار دهند.
وی اظهار داشت: در شهر بجنورد، تمام مدارس جز مدارس خاص دو نوبته است، حتی مدارس هیات امنایی هم دو نوبته دایر می شود و این درحالی است که در اساسنامه، این مدارس باید یک نوبته باشند.
رحیمی گفت: دو نوبته بودن مدارس هیات امنایی مورد اعتراض خانواده ها هم هست.
وی اظهار داشت: در این سال ها، برای ساخت مدارس اقدام شده است اما بخش بسیار زیادی از ساخت و سازها، مربوط به مدارس تخریب و بازسازی بوده است از این رو، فضای چشمیگری به مدارس استان بویژه مرکز استان افزوده نشده است.
معاون پیشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در روستاهای استان هم با کمبود فضای آموزشی روبه رو هستیم بیشترین کمبود فضای آموزشی روستایی در راز و جرگلان است.
165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.