دکتر حبیب صفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی دارای دو پردیس خواهران امام جعفر صادق (ع) و پردیس برادران امام محمدباقر (ع) است که مرکز خواهران به علت نبود فضای کافی در مدرسه دایر شده است.
وی افزود: حتی این فضا هم اکنون نیاز دانشجویان را برآورده نمی کند و از آموزش و پرورش می خواهیم دو فضای دیگر در جوار این آموزشگاه در اختیار دانشگاه قرار دهد تا خللی در آموزش معلمان ایجاد نشود.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش این استان سالانه یکهزار تا یکهزار و 200 معلم جدید نیاز دارد که تامین آن بر عهده این مرکز آموزش عالی است.
صفرزاده اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان هم اکنون گنجایش تربیت این تعداد نیروی انسانی برای آموزش و پرورش را ندارد.
وی افزود: این دانشگاه باید در یک دوره چهار ساله افزون بر چهار هزار دانشجومعلم جذب و تربیت کند که هم اکنون نبود فضای کافی این امر را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی هم اکنون 164 هزار دانش آموز دارد که زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند و سالانه 850 تا 900 معلم از مدارس استان بازنشسته و از گردونه خدمت در آموزش و پرورش خارج می شوند.
دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیرو، تربیت و توانمندسازی منابع انسانی آموزش و پرورش ایجاد شده است و سالانه نیروهای زیادی از این دانشگاه دانش آموخته و وارد مدارس می شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی هم اکنون 370 دانشجومعلم دختر و 650 دانشجومعلم پسر در 2 پردیس جداگانه زیر پوشش دارد.
وی گستره پردیس این مرکز آموزش عالی را 30 هکتار دانست و اظهار داشت: برای ساخت و ساز اعتبار مورد نیاز وجود ندارد و هم اکنون تنها پردیس برادران در این فضا مستقر است و دانشجومعلمان دختر در یک فضای مدرسه ای مشغول به تحصیل هستند.
صفرزاده افزود: زمین پردیس خواهران در مجموعه سایت دانشگاه فرهنگیان خریداری و محصور شده است اما ردیف عمرانی برای ساخت و ساز وجود ندارد.
وی افزود: اگر دولت و سازمان نوسازی کشور ردیف اعتباری برای ساخت پردیش خواهران این استان ایجاد کند و منابع اعتباری پایدار در اختیار داشته باشیم در مدت دو سال این مجموعه را ایجاد خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: برای ساخت فضای آموزشی و خوابگاهی پردیس خواهران 150 میلیارد ر یال اعتبار مورد نیاز است که حدود هشت هزار متر مربع فضا ایجاد خواهد شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: از زیر ساخت های متمرکز این پردیس به صورت مشترک استفاده خواهیم کرد.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر موسسات آموزش عالی تحصیل می کنند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.