علی متقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان ساخت یک سالن ورزشی مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه در بجنورد در دستور کار قرار گرفته و اکنون در حال بهره برداری است و این سالن تنها فضای ورزشی موجود استان برای این دانش آموزان است.
وی، تامین فضای ورزشی را نیاز اساسی و مهم دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و گفت: این دانش آموزان برای بهبود وضعیت جسمی نیاز به فعالیت های حرکتی دارند و این نیاز در همه معلولیت ها ملموس است.
وی گفت: در هر شهرستان استان، دست کم یک فضای ورزشی و فضای بازی برای این دانش آموزان نیاز است.
متقیان خاطرنشان کرد: ورزش و بازی کردن به روند بهبود معلولیت ها و درمان تاثیر مستقیم دارد.
وی درباره تخصص نیروهای معلم در آموزش و پرورش استثنایی گفت: بیشتر نیروها دانش آموخته رشته های مرتبط با آموزش این دانش آموزان بوده و مشمول مشاغل سخت هستند.
وی نبود حمایت قانونی از معلمان را از مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: به طور مثال، در هر کلاس درس، دست کم دو سه دانش آموز در ساعت حضور در مدرسه نیاز به مصرف دارو پیدا می کنند و معلم نسبت به دادن دارو به او مبادرت می ورزد این در حالی است که در صورت بروز مشکل، معلوم نیست اولیا چه برخورد حقوقی با معلم خواهند داشت.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: کار کردن با دانش آموز استثنایی مشکلات خاص خود را دارد اما حمایت های خوبی از این معلمان در قانون پیش بینی نشده است.
دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی در 65 مدرسه تحصیل می کنند و 450 نفر دانش آموز استثنایی در مدارس تلفیقی و در کنار دانش آموزان عادی آموزش می بینند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.