به گزارش ایرنا، علی اوسط مقدم روز سه شنبه در مراسم افتتاح اولین خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی در رشت افزود: آموزش ها بایستی به صورت کاربردی باشد تا بتواند حالت خوداشتغالی را در خانوار ایجاد کرد.
وی با اشاره به ضعف ما در آموزش ها و این که روند آموزش را به سمت کاغذی برده ایم، اظهار داشت: اگر قرار باشد آموزش ها در این مکان نیز رویکرد کاغذی داشته باشد، اتقافی نخواهد افتاد.
معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان این که امروز ادارات ظرفیت جذب را ندارند، خاطر نشان کرد: در این راستا آموزش هایی که می تواند منجر به خوداشتغالی و تحول در اقتصاد خانواده شود، بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: توجه به آموزش هایی در زمینه خوداشتغالی و کسب درآمد اهمیت بسزایی دارد.
اوسط مقدم با اشاره به رویکرد آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در زمینه مهارت آموزی تصریح کرد: تمام تلاش ها بر اینست که نهایت همکاری را با فنی و حرفه ای داشته باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اهمیت کسب آموزش های مهارتی بیان داشت: آموزش های مهارتی به لحاظ تخصصی بودن، بهترست که از بخش متولی این بخش بگذرد.
محمد حسینی با اشاره به افتتاح اولین خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی در رشت اظهار امیدواری کرد تا با همکاری همه دستگاه ها، چنین مکانی در شهرستان های دیگر نیز راه اندازی شود.
محمدحسن عاقل منش از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم بیان داشت: با افتتاح خانه کارآفرینی و صنایع دستی رشت، دومین تجربه را شروع کردیم که اولین واگذاری گیل بانو برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بود.
وی اظهار داشت: خانه کارآفرینی و مهارت در رشتیان رشت بایستی سرای محلات دیگر را که از خانه مهارت برخوردار نیستند، پوشش دهد.
اولین خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی امروز (سه شنبه) با حضور مسئولان فنی و حرفه ای، استانداری، شورای اسلامی و شهرداری رشت در این کلانشهر افتتاح شد.
در این مکان آموزش خیاطی و طراحی لباس، حصیربافی، گلیم و فرش، نقاشی روی پارچه (چیتسازی)، آموزش پارچه بافی (چادر شب بافی)، قلاب بافی (رشته دوزی) و آموزش چرم به بانوان سرپرست خانوار، زنان تحت پوشش کمیته امداد و امام خمینی (ره)، بهزیستی و بانوان جویای کار ارائه می شود.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.