به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین اظهار داشت: این بازارچه می تواند برندی برای معرفی صنایع دستی و هنر زنان، دختران و هنرمندان در این بخش باشد.
وی افزود: این جایگاه به صورت موقت به بازارچه دائمی صنایع دستی استان اختصاص یافته اما تلاش بر این است که بازارچه اصلی شهر یاسوج در پارک ساحلی شهر راه اندازی شود.
گوهرگانی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی دارای پیشینه تاریخی بوده و امیدواریم هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی بتوانند از فضای ایجاد شده به طور مطلوب برای معرفی و عرضه صنایع دستی استان استفاده کنند.
وی با اشاره به ایجاد 2 بازارچه صنایع دستی دیگر در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران، عنوان کرد: در آینده نزدیک این بازارچه ها افتتاح خواهند شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش‌های بسیاری برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهر یاسوج انجام گرفت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مکان یابی برپایی بازارچه های دهدشت و گچساران انجام شده است و در سال ۹۸ ایجاد می شوند .
اذر صفایی تاکید کرد که حمایت از صنایع دستی و احیای این سنت در سراسر کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگلیویه و وبویراحمد گفت: هم اینک بازارچه سنتی یاسوج در ۲۴ غرفه در خیابان گلستان ۱۰شهر یاسوج آغاز به فعالیت کرده است.
محمدر باقری افزود: مجموع غرفه‌های این مجموعه ۴۵ واحد بوده و به زودی این ظرفیت تکمیل خواهد شد.
وی بیان کرد: این بازارچه با رایزنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری یاسوج، فرمانداری بویراحمد و دیگر دستگاه ها فعال شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی برای ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان انجام شده و در پی آن برای ارتقای اشتغال زایی، تولید و معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع دستی به طور ویژه در دستور کار است.
جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.