محمدرضا ملکان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع کارآموزان شرکت کننده در دوره های مهارت آموزی مراکز دولتی و غیردولتی فنی و حرفه ای، ۱۵۸۹ نفر در تنها مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی گنبدکاووس و بقیه در ۶۲ آموزشگاه غیردولتی زیر نظر فنی و حرفه ای این شهرستان شرکت کردند.

وی افزود: کارآموزان شرکت کننده در دوره های مهارت آموزی مراکز فنی و حرفه ای گنبدکاووس از ابتدای امسال تا الان درمجموع ۳۲۷ هزار و ۱۴۰ نفر ساعت آموزش دیدند که ۱۶۱ هزار و ۴۶۸ نفر ساعت آن در مرکز فنی و حرفه ای دولتی و بقیه در آموزشگاه های آزاد در این شهرستان بوده است.

ملکان اضافه کرد: سهمیه پیش بینی شده برای مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس به منظور مهارت آموزی به علاقه مندان در سال جاری در مجموع یک میلیون و ۳۱ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت است که از این مقدار ۴۷۷ هزار و ۸۸۰ نفر ساعت آن متعلق به مرکز دولتی و بقیه برای ۶۲ آموزشگاه بخش غیر دولتی این شهرستان می باشد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس دارای هشت کارگاه آموزشی در رشته های " برق خودرو، جوشکاری، برق صنعتی، تعمیر دستگاه های سرد کننده، اتومکانیک ۱۸ ماهه، تعمیر موتورسیکلت، کارگاه تاسیسات راه اندازی پکیج و کارگاه تابلو برق" و آموزشگاه های آزاد زیر نظر این مرکز نیز در چهار صنف "مراقبت و زیبایی، صنایع دوخت، فناوری اطلاعات و صنایع دستی و غذایی" به علاقه مندان آموزش می دهند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس همچنین گفت: از ابتدای امسال تا الان سه دوره آزمون عملی و کتبی برای شرکت کنندگان در دوره های مهارت آموزی برگزار شده که از مجموع ۲۲۹۹ کارآموز معرفی شده برای شرکت در آزمون ها ۲۰۲۰ نفر آنان در آزمون ها شرکت کردند.

به گفته ملکان تا الان نتایج کتبی و عملی دو آزمون که در آن ۱۲۱۷ نفر شرکت کرده بودند، اعلام شده که ۱۰۷۰ نفر آنان موفق به قبولی در هر دو آزمون کتبی و عملی شدند.

وی اضافه کرد: به دارنندگان گواهینامه فنی و حرفه ای تسهیلات با کارمزد پایین برای راه اندازی فضای کسب کار ازسوی دستگاه های متولی از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صندوق کارآفرینی امید، صنعت، معدن و تجارت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معرفی به بانک های عامل پرداخت می شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.