محمدرضا عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: هدایت آب از این زمین ها نیازمند همکاری کشاورزان، مجوز شرکت آب منطقه ای و تخصیص اعتبار از سوی فرمانداری ها است تا عملیات لایروبی و اصلاح زهکش شتاب گیرد.
وی افزود: جهادکشاورزی گلستان تلاش می کند نسبت به رفع این مشکل اقدام و از بازماندن کشاورزان برای انجام کشت های اول و دوم در سال زراعی جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، کشاورزان گلستانی خسارت دیده از آبگرفتگی زمین های کشاورزی به ویژه در منطقه نودیجه گرگان از تعلل مسوولان دستگاه های مرتبط در هدایت آب از زمین ها برای آماده سازی کشت بهاره و تابستانه گله منده بود و خواستار تسریع در رفع آن هستند.
به گفته آن ها، ماندابی آب در زمین ها باعث شده امیدی به کشت شالی و سایر محصولات تابستانه به عنوان کشت دوم وجود نداشته باشد.
زمین های کشاورزی دچار ماندابی در گرگان بیشتر در مسیر رودخانه قره سو قرار دارند که بر اثر جاری شدن موج دوم سیلاب ناشی از ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی خسارت دیدند.
طبق گزارش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان به ایرنا، بر اثر سیل اخیر 317 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان که عمده آن زیر کشت محصولات پائیزه بوده، دچار خسارت 10 تا 100 درصدی شدند.
آمنه جمشیدی رودباری، بر شتاب بخشیدن به اجرای طرح های زهکشی زمین های کشاورزی استان با هدف ممانعت از ماندابی آب، افزایش راندمان تولید و مصون ماندن از خسارت آبگرفتگی در آینده تاکید کرد.
سیل اخیر به 18 هزار بهره بردار زراعی، باغی، دامپروری و زیرساخت های بخش کشاورزی گلستان به مبلغ 19 هزار و 200 میلیارد ریال خسارت زد.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.