حسن خسروی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: پارسال هم 54 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با هزینه کرد 20 میلیارد ریال اعتبار ملی زیر پوشش طرح حد نگاری رفت.
وی به اهداف اجرای طرح حد نگاری (کاداست) در پوشش اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: سیاست گذاری در بخش کشاورزی از جمله افزایش کارآیی، ارتقای کیفیت عملیات اجرایی طرح های عمرانی، تدوین الگوی کشت و آسان سازی تولید کشاورزی، رفع تداخلات اراضی، صدور سند برای اراضی، مدیریت آب و خاک و کاهش اختلافات ملکی از مزیت‌های این طرح است.
خسروی با بیان اینکه اجرای کاداستر در 620 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان باید اجرا شود، اضافه کرد: در اجرای این طرح از اهداف برنامه پنجم توسعه همه جانبه عقب هستیم و ظرف چهار سال آتی باید با کمک گرفتن از اعتبارات استانی و ملی به پایان برسد.
به گفته وی؛ با روندی که اکنون طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان اجرا می شود به 12 سال زمان نیاز داریم تا به طور کامل اجرایی شود.
وی خواستار همراهی بیش از گذشته مسوولان دستگاه های استان در لحاظ اعتباراستانی به منظور شتاب گرفتن اجرای طرح در اراضی کشاورزی شد.
مدیر کل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان خسروی گفت: اراضی کشاورزی استان دارای 258 پلاک بوده که در زمان اصلاحات اراضی اجرا شده ،اما حدود و ثغور آن ناقص و موجب اختلاف میان کشاورزان استان است.
وی همچنین از کشاورزان خواست که هنگام مراجعه کارشناسان اجرای طرح حد نگار برای دریافت اطلاعات از آخرین وضعیت زمین زراعی؛ آمار صحیح ارائه نمایند.
خسروی با بیان اینکه این طرح ارتباطی به حذف یا برقراری یارانه خانواده ها ندارد، افزود: متاسفانه برخی شایعه می کنند که جمع آوری اطلاعات از وضعیت زمین کشاورزی به منظور حذف یارانه خانواده ها بوده که این مساله صحت ندارد.
استان گلستان یکی از قطب های کشاورزی کشور با فعالیت 240 هزار خانوار در این حوزه به شمار می رود، سالانه بیش از 92 نوع گیاه زراعی و باغی در این خطه تولید می شود که بیشترین آن به گندم اختصاص دارد که از لحاظ کیفیت نیز زبانزد است.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان؛ گندم، دانه های روغنی، کلزا، سویا، آفتابگردان، پنبه، توتون، پیله تر ابریشم، زیتون از جمله محصولات شاخص و دارای رتبه در کشور است.
ارزش تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلات استان در سال زراعی 95- 94 افزون بر 68 هزار میلیارد ریال بود.
گلستان واقع در شمال کشور با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر620 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، افزون بر 120 کیلومتر ساحل دارد.
در این استان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا مستقرند که اقتصاد آنها بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.