مهدی میقانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: تا روز گذشته 24 هزار و 125 کامیون برای جابجایی محصول کشاورزان استان از مزرعه تا مراکز خرید بارنامه دریافت کرده اند.
وی در خصوص گلایه برخی کامیونداران شرق استان از کرایه پائین حمل نیز گفت: کرایه حمل تابع شرایط عرضه و تقاضا بوده و دولت نرخ تکلیفی تعیین نمی کند.
او در مورد گلایه برخی کامیونداران از کُندی تخلیه محصول کلزا در مراکز خرید افزود: از روند تخلیه مراکز خرید تضمینی سرکشی و موضوع به اطلاع مسئولان دستگاه های مرتبط برای رفع آن گزارش خواهد شد.
میقانی اضافه کرد: اکنون کرایه حمل هر تن دانه روغنی کلزا 180 تا 200هزار ریال و به صورت توافقی انجام می گیرد و انتظار در صف تخلیه محصول برای کامیونداران مقرون به صرفه نیست.
به گفته وی؛ در حمل محصولات پائیزه در استان در روزهای پیک که بیشتر از میانه خرداد آغاز و تا پایان تیرماه ادامه می یابد، حدود 20 هزار کامیون در منطقه مستقر می شود که هشت هزار و 500 دستگاه از کامیونداران استان است.
طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان در سال زراعی جاری، 500 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت گندم،جو و دانه روغنی کلزا رفته که تولید از این سطح از سوی کارشناسان مرتبط، بیش از یک میلیون و 700 هزار تن محصول برآورد شده است.
امسال کار برداشت محصولات پائیزه به ویژه کلزا، جو و گندم به ترتیب از میانه اردیبهشت ماه آغاز شده است.
همچنین برای خرید تضمینی محصولات پائیزه و رفاه کشاورزان بیش از 200 مرکز در سطح استان گلستان پیش بینی شده است که اکنون تعدادی از این مراکز فعال شده و به مرور با گسترش سطح برداشت محصولات تعداد آن افزایش می یابد.
استان گلستان از قطب های تولید محصولات پائیزه در کشور به شمار می رود.
6204
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.